سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 73639
سلامت نیوز :دانشمندان به این نتیجه رسیده اند كه خوردن یك مشت گردو می تواند فرد را از بیماری قلبی حفظ كند.دانشمندان به این نتیجه رسیده اند كه درست چهار ساعت پس از مصرف روغن گردو یا آجیلهای دارای پوست سطح كلسترول و انعطاف پذیری رگهای قلبی آنها تاحد زیادی بهبود می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ این تحقیق نشان می دهد كه مصرف منظم این ماده غذایی می تواند فرد را در مقابل بیمارهای قلبی عروقی در بلند مدت حفاظت كند.

دكتر «پنی كریس اترتون» استاد تغذیه دانشگاه «پن استیت» در پنسیلوانیا گفت: تنها یك مشت گردو می تواند به كاهش خطر بیماری قلبی كمك كند. اگر هر فرد چهار بار در هفته یك مشت گردو یا اندكی روغن گردو مصرف كند تاحد زیادی از ابتلا به بیماریهای قلبی مصون می ماند.

این نخستین تحقیقاتی بود كه طی آن مشخص شده است كه گردو به نوع تأثیری در سلامتی دارد.

این گروه تحقیقاتی به 15 نفری كه دارای سطح بالای كلسترول خون بودند دو مشت گردوی با پوست یعنی چیزی حدود 85 گرم گردو، شش گرم آنها پوست گردو ، 34 گردو با چربی گرفته شده و یا سه قاشق غذاخوری یا 51 گرم روغن گردو دادند.

محققان 30 دقیقه، یك ساعت، دو ساعت، چهار ساعت و شش ساعت پس از آن نتایج خود را بررسی كردند و به این نتیجه رسیدند كه تنها مصرف یكبار روغن گرد و كه در سایر آجیلهای دارای پوست هم وجود دارد می تواند به سلامت رگ های قلبی كمك كند.

«كلیر بری من» دانشجوی علوم تغذیه ای دانشگاه «پن استیت» گفت: تحقیقات ما نشان می دهد كه روغن موجود در گردو می تواند پس از یك وعده غذایی در سلامت رگ های خونی نقش داشته باشد. این روغن همچنین برای حفظ عملكرد سلول های قلبی و رگ ها موثر است.

براساس اظهارات محققان، گردو شامل اسیدهای اومگا- 3، استرول های گیاهی و ویتامین E است كه همه آنها علت تأثیر حفاظتی آن را نشان می دهد.

بریمن اظهار داشت: نتایج این تحقیق نشان دهنده بهبود استراتژی های رژیمی و غذایی برای مقابله با بیماریهای قلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha