سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 73648
سلامت نیوز : نماینده مقیم برنامه توسعه سازمان ملل با اشاره به موفقیت ایران در زمینه كنترل و حذف بیماری مالاریا در سالها ی اخیر گفت: هم اكنون ایران تلاش خود را برای آماده كردن مرحله بعدی برنامه حذف مالاریا برای دوره 2014 تا 2016 با چشم انداز مالی بالا آغاز كرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ دكتر «گری لوییس» در همایش روز جهانی مالاریا گفت: مشاركت سازمان ملل متحد برای كنترل و حذف بیماریهای خطرناك از سال 2005 آغاز شده و تاكنون بیش از 84 میلیون دلار برای مبارزه با بیماریهای مالاریا، سل و ایدز در ایران اختصاص یافته است.

وی با اشاره به موفقیت ایران در زمینه كنترل و حذف بیماری مالاریا در سال های اخیر افزود: هم اكنون ایران تلاش خود را برای آماده كردن مرحله بعدی برنامه حذف مالاریا برای دوره 2014 تا 2016 با چشم انداز مالی بالا آغاز كرده است.

دكتر محمد مهدی گویا رئیس مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز با تاكید بر اینكه به فعالیت های برنامه حذف مالاریا در كشور توجه ویژه ای شده است، افزود: تاكنون تمامی موارد ابتلا به مالاریا از نظر ژنتیكی و براساس موارد وارده و انتقال محلی بررسی شده و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

در این مراسم روز جهانی مالاریا از چند دانشگاه علوم پزشكی كشور كه در زمینه حذف مالاریا اقدامات خوبی داشتند قدردانی شد كه براین اساس از خدمات دانشگاه علوم پزشكی زاهدان به سبب اجرای برنامه حذف مالاریا تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha