انتخابات نظام پزشکی کاملا قانونی برگزار شده است و احمدی‌نژاد برای امضای حکم رییس جدید این سازمان فقط دو هفته تا پایان زمان تصویب بودجه مهلت دارد، در غیراین صورت با تصویب یک طرح دوفوریتی، حق تنفیذ حکم رییس این سازمان را به فرد دیگری واگذار می‌کنیم.

اولتیماتوم مجلس به احمدی‌نژاد برای امضای حکم «زالی»
سلامت نیوز : نمایندگان مجلس با گذشت هشت سال از مدیریت محمود احمدی‌نژاد، دیگر بر منش سیاسی او واقف شده‌اند و برای آفند‌های او پدآفند دارند. با گذشت سه ماه از برگزاری انتخابات بحث‌برانگیز سازمان نظام پزشکی، محمود احمدی‌نژاد کماکان از امضای حکم رییس منتخب این سازمان امتناع می‌کند. در همین رابطه نیز رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید: انتخابات نظام پزشکی کاملا قانونی برگزار شده است و احمدی‌نژاد برای امضای حکم رییس جدید این سازمان فقط دو هفته تا پایان زمان تصویب بودجه مهلت دارد، در غیراین صورت با تصویب یک طرح دوفوریتی، حق تنفیذ حکم رییس این سازمان را به فرد دیگری واگذار می‌کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق ؛ این کنش‌ و واکنش‌ها در شرایطی است که علیرضا زالی رییس کنونی سازمان نظام‌پزشکی پیش از این عنوان کرده بود: «اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و دروغ است. نامه حکم من به تازگی به دفتر رییس‌جمهور ارسال شده و اکنون مراحل قانونی را طی می‌کند.» با این حال اظهار نظر‌های متفاوت حسینعلی شهریاری و علیرضا زالی دراین‌باره، در ابراز مخالفت محمود احمدی‌نژاد بی‌تاثیر است.

سیاسی‌ترین انتخابات سازمان نظام پزشکی در حالی تا به امروز آغشته به امر و نهی‌ها و حواشی سیاسی خود است که همین ویژگی انتخابات سازمان نظام پزشکی را ناخواسته، وارد عرصه منازعات و حواشی سیاسی خاص خود کرده است. حتی حواشی برگزاری این انتخابات به‌جای نشریات و رسانه‌های تخصصی پزشکی و سلامت، سر از روزنامه‌ها و رسانه‌هایی با رگه‌های سیاسی درآورد، سوژه یادداشت‌های ویژه روزنامه «کیهان» شد و از آن‌طرف جای خالی آن در گزارش‌های سیاسی روزنامه ایران، ارگان رسمی دولت احساس نشد. اسفند ماه گذشته همزمان با بالاگرفتن بحث‌های سیاسی مربوط به ردصلاحیت برخی کاندیدا‌های انتخابات سازمان نظام پزشکی و چهره‌هایی که پیش از این دستی بر سیاست داشتند، به یک‌باره ورق برگشت.

محمود احمدی‌نژاد وارد میدان شد و از مجموعه مدیریتی که در بدنه دولت اقدام به ردصلاحیت برخی کاندیدا‌ها کرده بودند، با نوشتن نامه‌ای خواهان تجدیدنظر در روند تایید صلاحیت‌ها در انتخابات نظام پزشکی شد. از طرف دیگر مراد هاشم‌زهی، رییس هیات مرکزی نظارت بر این دوره از انتخابات نظام پزشکی در پاسخ به نامه آقای احمدی‌نژاد عنوان کرد که تمامی مراحل تایید صلاحیت طبق قانون پیش رفته و دلیلی برای تجدیدنظر وجود ندارد. این کنش و واکنش‌ها نسبت به دستور محمود احمدی‌نژاد تا روز گذشته ادامه پیدا کرد و «غلامحسین الهام» در واکنش به بی‌توجهی به نامه محمود احمدی‌نژاد، انتخاب رییس سازمان نظام پزشکی را منوط به تایید و امضای رییس‌جمهوری عنوان کرد. با این حال، ابهام در تایید یا عدم تایید رییس سازمان نظام پزشکی به بخش جدیدی از سیاسی‌کاری در حوزه تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha