سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 73657
سلامت نیوز : کارشناس مسئول کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه وزارت بهداشت، با اعلام این‌که ایران از نظر وقوع حوادث طبیعی رتبه ششم دنیا را دارد، اظهار داشت: 90‌درصد جمعیت کشورمان در معرض خطرات ناشی از وقوع زلزله و سیل قرار دارند.

دکتر رضا محمدی با بیان این مطلب که ایران کشوری بلاخیز و یکی از مستعدترین کشورهای جهان در وقوع حوادث و بلایای طبیعی است، به خبرنگار مهر گفت: 31 مورد از 40 مورد حوادث طبیعی شناخته‌شده در دنیا در ایران اتفاق می‌افتد.

وی از ایران به عنوان یکی از 10 کشور بلاخیز دنیا نام برد و افزود: 90‌درصد جمعیت کشورمان در معرض خطرات ناشی از وقوع زلزله و سیل قرار دارند. محمدی ادامه داد: ایران در آسیا چهارمین کشور و در دنیا مقام ششم را از نظر وقوع حوادث طبیعی دارد و آسیب‌پذیری کشورمان در برابر زلزله هزار برابر آمریکا و ژاپن است.

کارشناس مسئول کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه وزارت بهداشت افزود: به منظور تدوین دستورالعمل‌های هماهنگی، پشتیبانی، پیگیری عملیات اجرایی کارگروه و ایجاد زیرکارگروه‌های تخصصی وابسته، دبیرخانه کارگروه در وزارت بهداشت تشکیل می‌شود.

وی گفت: از طریق خطرزدایی و پیشگیری، آمادگی، پاسخ و بازتوانی (چرخه مدیریت بحران) در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی و انسان‌ساز، امکان ارائه و پایداری خدمات نظام سلامت اعم از مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را در سطح مطلوب و ممکن و با همکاری سازمان‌های داخلی و بین‌المللی عضو و همکار و مشارکت عموم مردم فراهم می‌آورد.

محمدی اظهار داشت: یکی از اهداف کلی این کارگروه آمادگی بیمارستانی در حوادث و بلایاست که با ارائه‌ الگویی جامع و واحد برای برنامه‌ریزی پاسخ به حوادث و بلایا در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی-درمانی کشور به منظور کاهش مرگ‌‌ومیر و صدمات جسمی و روانی حاصل از حوادث و بلایا در بیمارستان‌ها یا منطقه‌ جغرافیایی مرتبط با بیمارستان‌هاست.

وی با اعلام این‌که کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه شامل چهار مرحله اصلی کاهش اثرات، آمادگی، پاسخ و توانبخشی و بازتوانی است، ادامه داد: تامین مراقبت با کیفیت مناسب برای بیماران بستری و مصدومان در زمان وقوع حوادث از دیگر اهداف این برنامه است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha