دوشنبه ۲ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7369

خبرگزاری فارس: جانشین دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت:حدود 30 هزار دانش آموز معتاد در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد كه باید برای درمان آنان برنامه‌ریزی شود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس، محمد‌رضا جهانی ، از ارائه فعالیت پیشگیری منسجم از سوی این ستاد تا نیمه دوم سال، خبر داد و گفت: تا پایان امسال تعداد مراكز DIC (مراكز درمان گذری اعتیاد) زنان در كشور، افزایش خواهد یافت.
وی كه با سایت پلیس گفت‌و‌گو می كرد در خصوص برنامه های ستاد در جهت جلوگیری از كاهش سن اعتیاد در میان دانش آموزان، گفت: در آموزش و پرورش چالش جدی برای اعتیاد وجود دارد و آن كاهش 3/1 میانگین سن اعتیاد در سال است.
وی افزود: چیزی در حدود 30 هزار دانش آموز معتاد در سیستم آموزش و پرورش وجود دارد كه باید برای درمان آنان برنامه ریزی شود و از طرفی برای آینده این جمعیت فعال كشور تحت پوشش برنامه های پیشگیرانه، در جهت جلوگیری از ابتلا به اعتیاد آنان برنامه ریزی كرد.
به گفته جهانی، اداره كل فرهنگی و پیشگیری ستاد با تمامی دستگاه های پیشگیری، از جمله وزارت آموزش و پرورش، صدا و سیما، تربیت بدنی، وزارت ارشاد، بسیج سپاه و سازمان های دیگر جلساتی برگزار و برنامه هایی را اجرا كرده و در صدد است تا نیمه دوم سال یك فعالیت پیشگیری منجسم ارائه دهد.
وی تصریح كرد: در آموزش و پرورش برنامه های پایه ای از جمله ایجاد ارتباط با انجمن های اولیا و مربیان، آگاهی بخشی به خانواده ها و دانش آموزان، فعال كردن معلمان در موضوع اعتیاد، برقراری كلاس های آموزشی و راه اندازی مجدد طرح مهارت های زندگی كه مدتی است در آموزش و پرورش متوقف شده، مورد نظر است.
جانشین دبیركل ستاد خواستار تعامل بیشتر آموزش و پرورش با ستاد شد و تصریح كرد: به منظور تعامل بیشتر با آموزش و پرورش ، ستاد اعتبار خوبی برای این سازمان پیش بینی كرده است و از آنها خواسته ایم برنامه های خود را در غالب برنامه های پیشگیری برای ما ارسال كنند.
جهانی در پاسخ به سوالی در خصوص برنام های ستاد جهت ساماندهی معتادان تحت درمان، اظهار داشت: امسال برای سازمان فنی حرفه ای حدود 600 میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده كه با این بودجه، 8 هزار نفر معتاد درمان شده را می توانند تحت پوشش كارآموزی قرار دهند.
وی ادامه داد: طرح حمایتی دیگری نیز وزارت رفاه پبیش بینی كرده كه بنابر اعلام وزیر رفاه رایانه زیستی به هر معتادی كه ترك كند تعلق خواهد گرفت. همچینن طرح دیگری در این وزارتخانه در جهت حمایت از خانوادهای آسیب دیده است كه اعتیاد نیز جز آن است در دست اجرا است.
جهانی به اجرای طرح دیگری در سازمان بهزیستی اشاره كرد و افزود: تمامی این طرح ها كافی نیست و نیاز به افزایش دارد ما برای سال آتی پیش بینی اعتبارات بیشتری را خواهیم كرد تا پوشش بیشتری از حمایت های اجتماعی را پس از درمان برای این معتادان تحت درمان ایجاد كنیم.
وی همچنین در خصوص راه اندازی مراكز DIC زنان، گفت: راه اندازی هر DIC حدود 40 میلیون تومان میانگین هزینه دارد و امسال ستاد اعتباراتی نیز برای وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی پیش بینی كرده است.
وی با تاكید بر افزایش تعداد مراكز DIC زنان در كشور، خاطر نشان كرد: از اوایل امسال DIC زنان علاوه بر تهران در در مشهد نیز راه اندازی شد و تا پایان امسال این مراكز در استان های دیگر نیز راه اندازی خواهد شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha