رئیس شورای عالی دندان پزشکان ، در خصوص مشکلاتی که در دندان پزشکی وجود داردگفت :« یکی از مشکلاتی که در دندان پزشکی وجود دارد، افزایش بی رویه تعداد دانشگاه های دندان پزشکی در ایران است که این تعداد تقریبا به 46 دانشگاه می رسد که متاسفانه برخی از این دانشگاه ها فاقد اساتید مجرب و امکانات و تجهیزات کافی دندان پزشکی برای ارائه خدمات به دانشجویان می باشد ».

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی دندان پزشکان ، در خصوص مشکلاتی که در دندان پزشکی وجود داردگفت :« یکی از مشکلاتی که در دندان پزشکی وجود دارد، افزایش بی رویه تعداد دانشگاه های دندان پزشکی در ایران است که این تعداد تقریبا به 46 دانشگاه می رسد که متاسفانه برخی از این دانشگاه ها فاقد اساتید مجرب و امکانات و تجهیزات کافی دندان پزشکی برای ارائه خدمات به دانشجویان می باشد ».

پنجاه و سومین کنگره بین المللی دندان پزشکان تحت عنوان چالش های تشخیص در دندان پزشکی درروزهای 24 تا 27 اریبهشت سال جاری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد در حال برگزاری می باشد .

این همایش شامل دو پانل دوساعته می باشد که در هر کدام از این پانل ها 5 نفر از اساتید برجسته دندان پزشکی می باشد که در طی این چهار روز به سخنرانی خواهند پرداخت .

دکتر بیژن اخوان آذری ، رئیس انجمن دندان پزشکی ضمن سخنرانی در کنگره بین المللی دندان پزشکی گفت: « هزینه های دندان پزشکی در ایران به نسبت هزینه ها ی درمان در اروپا و امریکا بسیار ارزان است ، زیرا تجهیزات دندان پزشکی  را با دو برابر قیمت از امریکا و اروپا می خریم اما با نصف قیمت خدمات درمانی را به بیماران ارائه می دهیم ».

وی در ادامه افزود:« اگر یارانه به دندان پزشکی تعلق بگیرد ، خدمات ارزات تری را می توان ارائه داد».

در ادامه این همایش از برخی از اعضای هیئت مدیره سابق از قبیل : دکتر افتخاری، دکتر غلام عباس مرتضوی، دکتر دادمنش ،دکتر یزدانی ، دکتر هنر دوست ، دکترقزنوی و .... تجلیل شد .

به گزارش سلامت نیوز، علی یزدانی ، معاون آموزشی سازمان نظام پزشکی با حضور در این مراسم گفت :« برنامه دیشب نمایشگاه جای بسی تأسف دارد چرا که صنف تولید‌کنندگان و توزیع کنندگان لوازم و تجهیزات دندانپزشکی به خود اجازه دادند تا به همه ما دندانپزشکان توهین کنند ».

وی در ادامه با بیان مشکلاتی که در برگزاری این کنگره وجود دارد گفت :« من که دستم به وزیر بهداشت نمی‌رسد به هیچ کدام از نمایندگان مجلس یا مسئولان بهداشت هم نمی‌رسد اما اگر دندانپزشکی هست که یکی از این مقامات به او مراجعه می‌کند. حتما مشکلات ما دندانپزشکان را بگوید که ما یک مکان مجهز و آبرومندانه برای برگزاری کنگره ها نداریم».

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز،  رئیس شورای عالی دندان پزشکی ، دکتر غلام عباس مرتضوی با سخنرانی در این مراسم گفت :«یکی از وظایف این کنگره برگزاری کنگره های سالانه است . هرچند برگزاری این کنگره ها مشکلات زیادی از قبیل نداشتن مکان مشخص و مجهز یرای برگزاری کنگره ها دارند در نهایت ناچارند مکانی را باید هزینه های بالا برای این کنگره ها تدارک ببیند ، برطرف شدن این مشکل نیاز به اراده ملی دارد ».

غلام عباس مرتضوی در ادامه گفت :« فشار وزارت دارایی برای دریافت مالیات بیش از حد ، دندان پزشکان را تحت فشار قرار داده است ».

رئیس شورای عالی دندان پزشکان ، از جمله مشکلاتی که در دندان پزشکی وجود دارد را چنین بیان کرد :« یکی از مشکلاتی که در دندان پزشکی وجود دارد، افزایش بی رویه تعداد دانشگاه های دندان پزشکی در ایران است که این تعداد تقریبا به 46 دانشگاه می رسد که متاسفانه برخی از این دانشگاه ها فاقد اساتید مجرب و امکانات و تجهیزات کافی دندان پزشکی برای ارائه خدمات به دانشجویان می باشد ».

وی در پایان سخنرانی خود گفت :« امید است این مشکلات با فعالیت موثر انجمن دندان پزشکی ، انجمن نظام پزشکی و وزارت بهداشت برطرف شود».
کنگره بین المللی دندانپزشکی  در روزهای 24 تا 27 اریبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha