سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 73710

سلامت نیوز : رییس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی گفت: آموزش نیروهای اورژانس تأثیر مستقیمی در کاهش عوارض و شدت فشارخون بالا دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمد نقی طالبیان اظهار داشت: از آنجا که فشارخون گاهی باعث عوارض جبران ناپذیری بر سلامت انسان می شود، آموزش و آمادگی نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی از نظر تشخیص و شروع به درمان مناسب و به موقع بسیار حائز اهمیت است و قطعا آموزش نیروهای اورژانس تأثیر موثر و مستقیمی در کاهش عوارض و شدت آن خواهند داشت.

وی افزود: با توجه به پروتکل حوزه اورژانس پیس بیمارستانی که از تمام مدد جویان باید فشار خون و بقیه علائم حیاتی گرفته شود، در نتیجه ما یک غربالگری عمومی در بیش از 2/2 میلیون نفر در سال را خواهیم داشت.

دکتر طالبیان در ادامه در خصوص فشار خون اورژانسی و بحرانی گفت: فشار خون اورژانسی عبارت است از افزایش فشار خون به صورت حاد که معمولا بالا یا مساوی 180 بر روی 120 میلی گرم جیوه است و همواره با شواهدی از اختلال حاد عملکرد ارگان‌های هدف که شامل قلب، عروق، اعصاب، کلیه ها و چشم ها هستند، تعریف می شود.

وی به مردم توصیه کرد: به هر بهانه‌ای فشار خون خود را اندازه بگیرند و در صورتی که از میزان طبیعی بیشتر بود در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha