سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 73714

سلامت نیوز : تصور خوردن سوسک، کرم، هزارپا، ملخ یا مورچه شاید چندان خوشایند به نظر نرسد اما با این حال طبق گزارشی که به تازگی از سوی سازمان ملل منتشر شده، حشرات سرشار از خواص غذایی هستند و مصرف آنها به درمان چاقی کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس این گزارش که در رم پایتخت ایتالیا ارائه شده، سازمان جهانی خواربار و کشاورزی (FAO) برنامه‌ای برای تشویق پرورش حشرات در نظر دارد زیرا حشرات غذایی ارزان هستند و خوردن آنها سازگار با محیط زیست است.

بر اساس این گزارش، نوعی کرم در جنوب آفریقا و تخم مورچه بافنده در جنوب شرقی آسیا وجود دارند که خوراکی هستند.

«اوا اورسولا مولر»، مدیر بخش سیاستگذاری اقتصادی جنگل‌ها دراین‌باره خاطر نشان ساخت: حشرات بسیار مغذی هستند. آنها منبع پروتئین، مواد معدنی و چربی هستند و به همین دلیل است که برای شمار زیادی از مردم کشورهای در حال توسعه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین یک منبع غذایی مهم محسوب ‌می‌شوند و تا به حال نقش اصلی در تامین غذای این مردم ایفا کرده‌اند.

وی افزود: حشرات غذای حدود 2 میلیارد نفر را در سراسر جهان تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ملل، در این گزارش همچنین آمده است که تا سال 2030 میلادی، بیش از 9 میلیارد نفر در سراسر جهان از حشرات تغذیه خواهند شد.

کارشناسان تغذیه می‌گویند که پروتئین موجود در هر گرم از حشرات، معادل پروتیئن موجود در گوشت قرمز یا ماهی است.

حشرات یکی از غذاهای اصلی کشورهای فقیر یا در حال توسعه هستند در حالی که در رستوران‌های لوکس کشورهای غربی، مورچه یا ملخ یک غذای جالب، عجیب به شمار می‌آیند و طرفداران خاص خود را دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha