سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 73718

سلامت نیوز : پزشک بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی به تبیین جایگاه تجهیزات تصویربرداری در چشم پزشکی پرداخت و گفت: در حال حاضر مشکلی برای تامین دستگاه‌های تصویربرداری چشم وجود ندارد اما لازم است مسئولان تدابیری بیندیشند تا مراکز چشم پزشکی کشور در آینده دچار کمبود نشوند.

دکتر حسین ریاضی اصفهانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه روش‌های مختلف تصویربرداری، در تشخیص اختلالات شبکیه‌ای کاربرد زیادی دارند، عنوان کرد: خوشبختانه همه تکنیک‌های تصویربرداری مورد استفاده برای تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف چشمی که در دنیا استفاده می‌شوند در ایران هم موجودند و به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: تنها بعضی تکنیک‌های خاص هستند که جنبه تحقیقاتی دارند نه درمانی که شاید آنها را در کشور نداشته باشیم.

ریاضی اصفهانی با بیان اینکه هر قسمتی از بیماری‌های چشم تکنیک‌های تصویربرداری بخصوص دارد، گفت: بدون استفاده از تجهیزات تصویربرداری انجام بسیاری از خدمات درمانی برای چشم میسر نخواهد بود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره اشکالات عمده‌ای که در جریان تصویربرداری از چشم به وجود می‌آید، عنوان کرد: در برخی موارد مشاهده می‌شود که ممکن است تصویربرداری به جا انجام نشده باشد یا نوع تصویربرداری که انجام شده برای یک بیماری خاص کاربرد نداشته باشد، اما همه این اشکالات قابل اصلاح هستند و باید بتدریج برطرف شوند.

این پزشک بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی فارابی درباره تامین تجهیزات تصویربرداری چشم در کشور گفت: تاکنون مشکلی برای تامین دستگاه‌های تصویربرداری چشم وجود نداشته است ولی باید دوراندیشی کرد تا درآینده دچار مشکل نشویم.

وی افزود: در واقع لازم است مسئولان تدابیری بیندیشند و تجهیزات را به نحوی تامین کنند که مراکز چشم پزشکی کشور دچار کمبود نشوند زیرا در نهایت اگر این اتفاق بیافتد ممکن است خود بیماران هم آسیب ببینند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha