سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 73720

سلامت نیوز :  کارشناس بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو از برخورد با گردانندگان مراکز عرضه غیرمجاز دارو خبر داد و به تبیین علت عدم جمع آوری بازار سیاه دارویی ناصرخسرو پرداخت.

دکتر حیدر محمدی در گفت‌وگو با (ایسنا)، در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال رونق گرفتن بازارهای غیرمجاز و زیرزمینی توزیع دارو از جمله ناصرخسرو درصورت رشد قیمت داروها بویژه اقلام گرانقیمت و کمیاب، عنوان کرد: در سال جاری بر میزان نظارت و بازرسی‌ها از مراکز پخش و سایر زنجیره‌های توزیع دارو افزوده شده است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال اگر پیش از این یک بازرس روزانه دوبار برای بازرسی اعزام می شد، اکنون باید پنج مرتبه به بازرسی برود. البته این وضعیت دائمی نیست و در راستای کنترل وضعیت فعلی انجام شده است.

کارشناس بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بازرسی از مراکز توزیعی دارو برعهده دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز به علت کمبود نیرو و عدم امکان استخدام نیروهای جدید، دچار ضعف در بازرسی هستند به همین علت است که امور محوله به بازرسان بیشتر شده است.

محمدی درخصوص جمع آوری و برخرد با فروش غیرمجاز دارو در ناصرخسرو گفت: بازرسان وزارت بهداشت باید برای ورود به ناصر خسرو مجوز داشته باشند و نمی توانند به تنهایی برای برخورد با متخلفان به محل اعزام شوند.

وی عنوان کرد: اما متاسفانه نیروی انتظامی آنچنان که باید همکاری نمی کند و معتقد هستند اینگونه اقدامات در ناصرخسرو، جواب نمی‌دهد. به هرحال "ناصرخسرو" مورد خاصی است. ما هم اگر به تنهایی به آنجا برویم، درگیری پیش می‌آید و دچار مشکل می‌شویم.

کارشناس بازرسی ویژه سازمان غذا و دارو اضافه کرد: ماموران نیروی انتظامی باید با لباس شخصی همراه ما بیایند و همانجا افراد متخلف را دستگیر کنند زیرا اعزام نیرو با لباس فرم باعث می‌شود همگی داروهایشان را جمع کنند و متفرق شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha