سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

سلامت نیوز :  در این شرکت  در سوئیسی نسل جدیدی از وسائل بهداشتی و پزشکی همچون، دستکش، ماسک، کلاه و غیره یافت می‌شود و در اتاق استریل این شرکت، دستگاههای تنظیم ضربان قلب دیده می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مهندسی پزشکی تحولی سریع یافته است و اندازه این دستگاهها به نصف اندازه قبلی رسیده است.

«پاتریک روسه» مسئول واحد تولید گفت: ما یک اتصال دهنده داریم که آن، دستگاه را به قلب متصل می‌کند اما این دستگاهها در آینده به اندازه‌ای کوچک می‌شوند که مستقیماً در قلب کار گذاشته می‌شوند.

اقدام به ساخت دستگاههای کوچکتر بدان معنی است که در مجموعه چرخه تولید، تغییر و تحول صورت گرفته است.

پاتریک روسه افزود: ما باید فن‌آوری پیدا کنیم که بتوانیم این وسیله را تا حد ممکن کوچک کنیم.به عنوان مثال باتری که هم اکنون در داخل این دستگاه است، یک دهم اندازه باتریهای امروزی است.بنابراین شما می‌توانید تصور کنید که مهندسان ما با چه چالشی مواجه هستند.

این فن‌آوری به پزشکان امکان خواهد داد تا این دستگاه را با ایجاد برشی در پا و از طریق یک لوله به قلب بفرستند.این کار که پیچیدگی و درد کمتری دارد، هم برای پزشکان و هم برای بیماران راحت‌تر خواهد بود.در ضمن، وقت کمتری در بیمارستانها صرف می‌شود و در وسایل پزشکی هم صرفه‌جویی خواهد شد.

اما این دستگاهها در حال حاضر در حال آزمایش هستند و پدیدآورندگان آن بر این باورند که امکان دسترسی به این دستگاهها در بازار به مدت3 تا 5 سال به طول خواهد انجامید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha