سلامت نیوز : ایرج خسرو‌نیا صبح امروز در بیست و چهارمین کنگره جامعه متخصصان داخلی ایران که در سالن همایش‌های رازی برگزار شد افزود: انتخابات نظام‌پزشکی با حوادث تلخ و شیرین و شعارهای انتخاباتی به اتمام رسید که امیدواریم با مدیریت خوبی که انجام خواهد شد به سمت صنفی‌نگری و حمایت از پزشکان جوان بپردازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: جامعه پزشکی زمانی می‌تواند فعال باشد که از انسجام بهره‌مند شود. هر گونه تشتت و افتراق در جامعه پزشکی آفت بزرگی است که متأسفانه در سالهای اخیر به نقش تخریبی آن افزوده اند. تقسیم‌بندی پزشکان به جراح و غیرجراح، متخصص و پزشک عمومی باعث تخریب اجماع جامعه پزشکی شده است.

خسرونیا گفت: امروزه باید وجوه مشترک در جامعه پزشکی و مشکلات صنفی را در نظر بگیریم. در سال‌های اخیر مطالبات جامعه پزشکی همواره با چالش‌های فراوان روبرو شده است.

رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور تصریح کرد: میزان انباشت و مطالبات متراکم جامعه پزشکی باعث شده، رفتار این قشر از جامعه به صورت یأس و دلزدگی بروز کند و در بخش‌های عمده‌ای به دلیل عدم انسجام ساختاری نتوانسته‌اند از حقوق خود دفاع کنند.

خسرونیا گفت:بحث‌هایی مانند اشتغال، امنیت شغلی، مسائل رفاهی و وضعیت مطلوب معیشتی از موضوعاتی است که در بین پزشکان جوان نگرانی ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه استاندارد‌سازی و ارتقای کیفیت حوزه سلامت باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد ادامه داد: برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله ایران و دستیابی به رتبه اول منطقه باید نهضت علمی ایجاد شود.

خسرونیا گفت: برای دستیابی به این اهداف ثبات لازم در کادر‌های اجرایی باید وجود داشته باشد. این در حالی است که تعویض وزرا و به دنبال آن معاونان، مدیرکل‌ها و حتی کارمندان به تحقق سند چشم انداز 20 ساله لطمه می‌زند.

خسرونیا ادامه داد: جامعه پزشکی هر روز با یک مصوبه و یک قانون جدید روبرو می‌شود و هر کسی که پشت میز می‌نشیند با سلیقه‌های مختلف شروع به نوشتن دستورات جدید می‌کند. با این دستورات چطور می‌توانیم در عرصه علم رتبه اول منطقه را به دست آوریم.

رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور افزود: عدم حضور شرکت‌های دارویی فعال که پشتوانه علمی و اقتصادی در کنگره‌ها هستند و عدم آگاهی پزشکان از داروهای جدید و عدم حضور شرکت‌ها در کنگره‌های خارجی به دستور جدید معاونت دارویی انجام گرفته آیا این دستورات با پیشرفت علمی مطابقت دارد.

وی گفت: نسخه‌نویسی فارسی که برای سرگرم‌کردن مردم هر چند وقت یکبار تکرار می‌شود و همچنین مطرح کردن زیرمیزی و به زیرتیغ بردن پزشکان به عناوین مختلف به نمایش گذاشتن چهره زشتی از پزشکان در رسانه‌های عمومی است.

خسرونیا تصریح کرد: متأسفانه جامعه پزشکی از طرف نمایندگان مجلس و مسئولان مربوطه تحت فشار است و ابرقدرت‌های زورگو با تحریم نانوشته دارو و ابزار پزشکی از ورود دارو به کشور جلوگیری می‌کنند و شرکت‌های دارویی وابسته به آنها به دلیل کم شدن منافعشان از ارسال دارو به ایران خودداری می‌کنند.

خسرونیا افزود: این شرکت‌ها داروهایی را که فرستاده‌اند در گمرک نگهداری می‌کنند و تغییرات نرخ ارز و عدم تخصیص ارز مرجع به دارو برهزینه‌های درمانی مردم افزوده است. همچنین ورود اجباری مواد اولیه دارو از کشورهایی که مورد اعتماد نیستند و به جای پول نفت باید دارو، لباس، کفش و وسایل آرایشی به ایران صادر کنند جامعه پزشکی را در حیرت فروبرده است.

رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور ادامه داد: بیست و چهارمین کنگره سالانه جامعه پزشکان متخصص داخلی از بیست و چهارم تا بیست و هفتم اردیبهشت در سالن همایش‌های رازی برپا است و حدود 206 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده که 57 مقاله برای سخنرانی و 126 مقاله به عنوان پوستر انتخاب شده است.

بخش اخلاق پزشکی و پزشکی قانونی به صورت گروهی بحث می‌شود و بیماری‌های گوارش، قلب و روماتولوژی به صورت پنل به آن پرداخته می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha