سلامت نیوز :  دکتر محمد مهدی گویا با بیان اینکه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 34 نفر رسیده و 18 نفر در اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده اند گفت: ویروس کرونا جزو دسته ویروسهای سرماخوردگی است که علائم آن شبیه یک بیماری سرماخوردگی ساده است، باید توجه داشت بعضی از انواع این ویروس می تواند علائم شدیدی از بیماری را مثل گرفتاری ریه و نارسایی کلیه ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ وی با بیان اینکه البته در تمام افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند این علائم شدید وجود ندارد افزود: معمولا افرادی که سیستم ایمنی ضعیف یا یک بیماری زمینه ای دارند اگر مبتلا به این ویروس شوند علائم این بیماری برای آنها شدیدتر و خطرناکتر خواهد بود.

گویا ادامه داد: این بیماری سال گذشته اولین بار در عربستان شناخته شد که همزمان در کشورهای قطر، امارات و انگلستان هم مواردی از ابتلا گزارش گردید. همچنین طی 10 روز گذشته هم یک مسافر که از فرانسه به عربستان صعودی سفر کرده بود به این ویروس مبتلا شده که برای درمان در یکی از بیمارستانها بستری شده است و به علت بستری این بیمار در بیمارستان یک نفر دیگر به دلیل تماس با این بیمار در آن بیمارستان نیز مبتلا شده است.

وی اظهار داشت: مسلم است قضاوت در مورد سرعت انتشار بیماری هنوز زود است ولی از شدت و سرعت ویروس آنفلوانزا برخوردار نیست در حال حاضر دنیا در حال رصد و انجام تحقیقات روی این ویروس است.

گویا با بیان اینکه مامورین بهداشتی ما در فرودگاهها اقدام به اطلاع رسانی در خصوص این ویروس کرده اند تصریح کرد: علائم این بیماری به مسافران توضیح داده می شود تا اگر احتمالا علائمی شبیه بیماری سرماخوردگی دارند خود درمانی نکنند و هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد: تا الان سازمان جهانی بهداشت دستورالعمل سختگیرانه ای نداده است و همه کشورها را به آموزش و اطلاع رسانی در خصوص این ویروس توصیه کرده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha