سلامت نیوز :انجمن آلزایمر ایران پس از اجرای موفقیت آمیز پروژه  آموزش و اطلاع رسانی بیماری آلزایمر  به کودکان پایه پنجم منطقه 2 تهران، موفق به کسب تاییدیه و گواهی نامه انجمن آلزایمر جهانی گشت.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن آلزایمر هدف اصلی از اجرای پروژه مذکور، افزایش شناخت کودکان نسبت به دمانس و عوامل پیشگیرانه، آموختن نحوه رفتار با فرد مبتلا به دمانس در خانواده و همچنین حمایت از والدین در امر مراقبت از فرد مبتلا و  در نتیجه کاهش مشکلات ناشی از بیماری و ارتقاء بهداشت روانی خانواده بود.

همچنین اطلاع رسانی و آموزش سایر افراد خانواده، کسب آمار تقریبی از مبتلایان، نیازسنجی، آشنایی افراد با انجمن آلزایمر ایران و جذب افراد علاقمند به فعالیت داوطلبانه از دیگر اهداف پروژه بودند. پس از جلسات توجیهی متعدد با مدیران سازمان آموزش و پرورش استان تهران، انجمن آلزایمر ایران موفق به اخذ موافقت و جلب همکاری سازمان، مبنی بر اطلاع رسانی و آموزش کودکان پایه پنجم ابتدایی یک منطقه از مناطق 24 گانه تهران گشت.

 بدین منظور منطقه2 از طرف آموزش و پرورش پیشنهاد گردید که پس از انتخاب منطقه، از میان 122 دبستان منطقه مذکور، 44 مدرسه انتخاب گردیدند. سپس مربیان بهداشت مدارس مذکور، آموزش حضوری جامع و کاملی در رابطه با بیماری آلزایمر توسط کارشناسان متخصص انجمن، دریافت نمودند.
    
 پس از جلسه توجیهی، بسته های آموزشی همراه با پرسشنامه های نظرسنجی در اختیار مربیان آموزش دیده برای ارائه به دانش آموزان مدارس مذکور(4500 دانش آموز) قرار گرفت. پس از گذشت یک ماه پرسشنامه ها جمع آوری گردید. مطابق با اظهار نظرهای بدست آمده، طرح موردنظر موثر بود و ضمن افزایش آگاهی نسبت به دمانس در کودکان و سایر افراد خانواده، موجب شناخته شدن خدمات انجمن و بدست آوردن آمار تقریبی گشت .

اجرای موفقیت آمیز پروژه که از زمان اجرا تاکنون منجر به برگزاری ساعتها جلسه آموزشی در مدارس- بنا به درخواست کودکان، والدین و معلمان- و همچنین با افزایش آگاهی شرکت کنندگان، سبب پیگیریهای بیشتر افراد برای تشخیص قطعی، استفاده از خدمات انجمن از جمله شرکت در ساپورت گروپ ها و افزایش داوطلبان گردیده،  انجمن آلزایمر ایران را بر آن داشته است تا  پروژه مذکور را به شکلی گسترده تر و در سایر مناطق تهران به اجرا درآورد.

همچنین در ادامه ی این طرح انجمن درصدد برگزاری مسابقه ای برای دست نوشته ها و نقاشی های کودکان و نیز برپایی نمایشگاهی از این آثار برای بازدید عموم  است.

شایان ذکر است  اجرای تدریجی پروژه  طی 5 سال آینده در تمامی مناطق تهران و سپس در سایر شهرهای ایران جزوبرنامه های آتی انجمن است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha