چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 73777
سلامت نیوز : انعقاد قرارداد بیمه ها با پزشکان خانواده در 10 استان و 17 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور از امروز آغاز می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ مسعود صالحی رییس ستاد برنامه کشوری پزشک خانواده ضمن اعلام این خبر گفت: در جلسه ای که با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونان و مدیران این وزارتخانه برگزار شد مقرر شد از امروز بیمه ها فرم های قرارداد خود با پزشکان خانواده را به استان ها فرستاده و کار انعقاد قرارداد و ابلاغ همزمان شیوه نامه جدید اجرایی برنامه پزشک خانواده در این استان ها انجام گیرد.

وی افزود: البته در میان این استان ها برنامه پزشک خانواده در دو استان فارس و مازندران و 4 دانشگاه این استان ها قبلاً اجرایی شده بود و 8 استان و 12 دانشگاه شامل استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، سیستان و بلوچستان، یزد، قزوین و خراسان جنوبی است.

وی از اجرای برنامه های فرهنگسازی و اطلاع رسانی و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مربوطه همزمان با اجرای برنامه این استان ها و همچنین تامین کمبود احتمالی پزشکان خانواده در برخی استان ها خبر داد و گفت: برای اجرای کامل برنامه پزشک خانواده در سال جاری 2027 میلیارد تومان اعتبار در بودجه سال 92 توسط کمیسیون های تخصصی مجلس به تصویب رسیده است که باید به تصویب نمایندگان در صحن علنی برسد.

صالحی اظهار داشت: در اصلاحیه نسخه 02 برنامه نظام پرداخت پزشکان تغییراتی یافته است ولی اجرای برنامه برای مردم به همان شکل سابق است.

رییس ستاد کشوری برنامه پزشک خانواده ادامه داد: پرداخت های پزشکان در صورت تامین اعتبارات رقمی بین 7 تا 9 میلیون تومان متغیر خواهد بود زیرا این پرداخت ها به محل خدمت و جمعیت تحت پوشش پزشک خانواده بستگی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha