چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: 73784
سلامت نیوز : رییس انجمن رادیولوژی ایران با اشاره به اینکه علیرغم تمام مشاوره‌هایی که به وزارت بهداشت می‌دهیم به ما اتهام می‌زنند که قانون شکن هستیم، اظهار کرد: اخیرا تعزیرات حکومتی، انجمن رادیولوژی ایران را به علت تخلف یک میلیاردی فراخوانده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر جلال جلال‌شکوهی در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین کنگره رادیولوژی با اشاره به اینکه تعرفه‌های رادیولوژی مهمترین چالش ما در ماه‌های اخیر بوده است، عنوان کرد: انجمن رادیولوژی ایران به اتهام تخلف یک میلیارد تومانی به تعزیرات حکومتی خواسته شده است.

وی ادامه داد: علت این امر دریافت خارج از تعرفه برخی مراکز رادیولوژی در استان اصفهان بود که از ما نیز در این خصوص توضیح خواسته شد که طی آن اعلام کردیم تعرفه‌های انجمن رادیولوژی تنها تعرفه‌های پیشنهادی بوده است و تقصیری متوجه ما نیست.

رییس انجمن رادیولوژی ایران در ادامه با بیان اینکه تعرفه‌های رادیولوژی اندکی پیش ابلاغ شده‌اند، عنوان کرد: بر این اساس خدمات رادیولوژی 50 درصد، خدمات سونوگرافی 30 درصد، خدمات سی تی اسکن 28 درصد و خدمات ام آر آی 25 درصد رشد خواهند داشت.

وی اضافه کرد: البته این میزان از رشد تعرفه‌ها تنها برای افزایش دستمزد پرسنل و هزینه انرژی کفایت می‌کند.

در ادامه این کنگره دکتر عبدالرسول صداقت دبیر بیست و نهمین کنگره رادیولوژی با بیان اینکه انجمن علمی رادیولوژی نه تنها محل تبادل علمی است بلکه موقعیتی مناسب برای تبادل افکار اقتصادی و حل مشکلات صنفی جامعه رادیولوژی است،‌ اظهار کرد: جامعه رادیولوژی در خلال سالهای متمادی مورد بی مهری وکلا و وزرا قرار گرفته در حالی که در تمام جوامع نقطه مرکزی پرگار نظام سلامت است.

وی ادامه داد: گویا مرسوم است هر کس بر مسند ریاست تکیه می‌زند رادیولوژی و به ویژه MRI را مورد نوازش قرار دهد و درمان نظام بیمار سلامت را به کاهش انجام موارد سی تی اسکن و MRI منوط کند.

رییس انجمن رادیولوژی ایران با بیان اینکه درمان این کهنه بیمار تنها با دریافت نظرات مشاوره‌ای و همکاری با انجمن‌های علمی میسر می‌شود، عنوان کرد: از مسئولان کشوری و همچنین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تقاضا داریم بخشی از اعتبارات کلان ملی را به درمان مردم اختصاص دهند.

وی اضافه کرد: در این صورت علاوه بر کاهش هزینه‌ها،‌ بیماران با خیال آسوده تری به درمان می‌پردازند و مطابق فرمایش مقام معظم رهبری دغدغه‌ای جز بیماریشان نخواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha