سلامت نیوز : محمدرضا رحیمی ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین و بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی نورافشار گفت: امروز ایران کشوری قدرتمند است که به تنهایی مقابل زیاده‌خواهان جهان ایستاده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: کشورهایی که ما را تحریم کرده‌اند به طور خصوصی گفته‌اند که تاب مقاومت در برابر آمریکا را ندارند اما جمهوری اسلامی با ابهت در برابر قدرت اول دنیا که بر همگان سیطره دارد ایستاده است.

رحیمی خاطرنشان کرد که آمریکایی‌ها نیز به این مسئله اقرار دارند و در یکی از نامه‌هایی که در جریان مذاکرات به یکی از مقامات برجسته کشورمان نوشته‌اند گفتند که ماییم و شما، هرچه توافق کنیم دیگران می‌پذیرند.

معاون اول رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه باید در کنار این عظمت، کارهای اساسی انجام دهیم نسبت به بهره‌برداری از بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی توانبخشی در خاورمیانه که با اختصاص هزینه‌ای 100 میلیاردی ایجاد شده، ابراز خرسندی کرد.

رحیمی تصریح کرد: ایجاد یک بیمارستان مدرن و تخصصی افتخارآ‌میز است اما باید در کنار این کار بزرگ طب اسلامی و ایرانی را در این مجموعه احیا کنیم.

وی ادامه داد: غربی‌ها امروز با استفاده از طب گیاهی به درمان رو آورده‌اند و در مقابل، داروهای شیمیایی را با قیمت بالا به دیگران می‌فروشند و حتی برخی کشورها را محل آزمایش داروهای خود قرار می‌دهند.

وی گفت: « در کتابی هزار صفحه‌ای که خاطرات یک انگلیسی آرزومند دیدار ابوعلی سینا بود خواندم که همین انگلیسی‌ها که امروز فتنه می‌کنند آن قدر عقب‌افتاده و گرفتار بودند که کلیسا منع کرده بود از دانشمندان مسلمان علم بیاموزد اما یک نفر با تغییر مذهب از مسیحی به یهودیت به ایران آمد و 4 سال نزد ابوعلی‌سینا طب آموخت.»

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: اینکه تمام برجستگان رشته پزشکی را مسلمانان تشکیل می‌دهند نشانگر ظرفیت‌های فراوان طب اسلامی است و طب سنتی برای درمان است.

رحیمی افزود: امروز 75 درصد داروهای کشورهای پیشرفته اروپایی گیاهی است و ما نباید از رویکرد به داروی گیاهی و طب سنتی ابا کنیم.

وی بر همین اساس با اشاره به صدور مجوز برای 700 قلم داروی گیاهی از سوی وزارت بهداشت گفت: امداد‌گران هلال احمر باید در راستای فرآوری گیاهان دارویی بسیج شوند.

رحیمی تصریح کرد: اگر پزشکی سنتی به عنوان یک میراث تاریخی با پزشکی مدرن هم‌افزایی کنند این پیوند مبارک نتایج درخشانی خواهد داشت و دولت نیز قطعاً در این زمینه حمایت خواهد کرد.

رحیمی برای مرحوم ابوالحسن نورافشار که بر اساس سنت حسنه وقف مرکز توانبخشی نورافشار را به منظور ارائه خدمات به نیازمندان به ویژه کودکان مبتلا به بیماری‌های حرکتی ایجاد کرد از درگاه خداوند متعال اجر جزیل و علو درجات مسئلت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha