چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 73824

سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ تعرفه‌ها و سرانه‌های درمان سال 92 توسط هیات دولت خبر داد و گفت: تعرفه‌های درمانی در بخش دولتی و خصوصی در سال جاری به ترتیب رشدی 18 و 29 درصدی خواهد داشت.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه سرانه بیمه برای هر فرد در سال گذشته 11 هزار و 800 تومان بود، اظهار کرد: این رقم در سال جاری 14 هزار و 300 تومان تعیین شده است.

وی همچنین از افزایش تعهدات بسته بیمه‌ای خبر داد و گفت: بر این اساس آلوگرافت (پیوند‌های) استخوانی، پوستی، پوششی و دریچه قلب و تاندون‌ مورد تعهد بیمه‌ای قرار گرفتند.

100 درصد فرانشیز همودیالیز در بخش خصوصی و خیریه پرداخت می‌شود

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همودیالیز قبلا تنها در بخش دولتی دارای تعرفه بود، اعلام کرد: تعرفه همودیالیز در بخش خصوصی و خیریه مصوب شده است و 100 درصد فرانشیز آن توسط سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت می‌شود.

به گفته وی، مبنای اجرای این تعرفه‌ و سرانه‌ها اول فروردین ماه خواهد بود.

هوشنگی در مورد سرانه پزشک خانواده در استان فارس و مازندران نیز بیان کرد: سرانه پزشک خانواده در این دو استان در سال گذشته 22 هزار ریال بود که برای این امر در سال جاری مبلغ 27 هزار ریال تعیین شد.

به گفته مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و راه اجتماعی بر اساس تکلیفی قانونی، ظرف چند روز آینده وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی تعرفه‌ها و سرانه‌های درمان مصوب را به وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و سازما‌ن‌های بیمه‌گر ابلاغ خواهد کرد.

وی همچنین از ابلاغ مصوبه تعرفه‌های درمان در سال 92 به تمام موسسات ارائه دهنده خدمت خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: این مراکز موظف هستند برابر تعرفه‌های ابلاغی عمل کنند در غیر این صورت با آنها برخورد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha