سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 7383

همزمان با 9 مهر روز سالمند ، خدمات بهزیستی به سالمندان رایگان خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، دکتر نحوی نژاد مدیر کل دفتر توانبخشی سالمندان به مناسبت روز جهانی سالمندان گفت: سازمان بهزیستی کشور با هدف آشنایی بیشتر سالمندان با خدمات بهزیستی ، یکشنبه 9 مهر ماه سال جاری و همزمان با روز سالمند خدمات خود را به سالمندان به صورت رایگان ارائه می دهد.

وی افزود: سالمندان می توانند با مراجعه به کلینیکهای توان بخشی ، بینایی سنجی ، شنوایی سنجی ،خدمات مشاوره ای ، گفتار درمانی ، کار درمانی و درمان اعتیاد در روز سالمند از خدمات رایگان این مراکز بهره مند شوند.

نحوی نژاد گفت: خدمات توانبخشی، مستمری ماهانه، سبد غذایی، مناسب سازی منزل ، خدمات رفاهی و مشاوره ای به سالمندان بخشی از خدماتی است که هم اکنون سازمان بهزیستی به سالمندان ارائه می دهد.

مدیر کل دفتر توانبخشی سالمندان افزود: صدور مجوز و نظارت بر عملکرد مراکز شبانه روزی ، مراکز روزانه سالمندان و مراکز مراقبت در منزل برای سالمندانی که نیازمند مراقبت های ویژه هستند بر عهده سازمان بهزیستی  است.

وی افزود: درحال حاضر 180 مرکز شبانه روزی و 25 مرکز روزانه تحت نظارت بهزیستی به حدود 11 هزار سالمند خدمات ارائه می دهند و هدف ما کاهش مراکز شبانه روزی سالمندان و توسعه مراکز روزانه و مراکز ارائه خدمات در منزل با هدف حضور سالمند در کنار خانواده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha