پنجشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 73851

استفاده از برگ خشك شده درخت بو تاثیر زیادی در پاكسازی دندان و سفید كردن آن دارد.

گیاهانی که دندان پزشک هم هستند!
سلامت نیوز : امروزه با مراجعه به داروخانه‌ها و مراكز فروش محصولات بهداشتی محلول‌ها و دهانشویه‌های متنوعی را می‌توان یافت كه به‌صورت شیمیایی یا با منشأ گیاهی به‌صورت صنعتی تولید شده و برای سلامت و بهداشت دهان و دندان در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

مسواك گیاهی بزنید

استفاده از برگ خشك شده درخت بو تاثیر زیادی در پاكسازی دندان و سفید كردن آن دارد. این گیاه كه توسط برخی خانم‌های خانه‌دار برای از بین بردن بوی انواع گوشت هنگام طبخ غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاصیت دیگری نیز دارد و آن خاصیت سفیدكنندگی دندان و از بین بردن لك‌ها و رسوب‌های زرد رنگ روی آنهاست. برای استفاده از این برگ كافی است چند برگ خشك شده بو را آسیاب كنید و پودر به دست‌آمده از آن را با كمك مسواك مرطوب شده روی دندان‌ها بزنید.

معجون ضددرد

یكی از بهترین روش‌ها برای تسكین درد دندان در مواقع اورژانسی استفاده از تركیبی از عسل و پودر دارچین است. برای تهیه این مخلوط كافی است یك قاشق چای‌خوری پودر نرم شده دارچین را با 3 قاشق چای‌خوری عسل مخلوط كنید و آن را روی دندان و لثه خود بمالید. در صورتی كه از این مرهم سه‌بار در روز استفاده كنید درد دندان به‌طور كامل از بین می‌رود.

تقویت لثه‌ها با نشاسته

یكی از بهترین روش‌ها برای شست و شوی دهان و تقویت لثه استفاده از پودر نرم شده نشاسته و دارچین است. برای تهیه این تركیب كافی است 2 قاشق دارچین را با 4 قاشق نشاسته تركیب كرده و به خوبی هم بزنید. سپس مقدار اندكی از این تركیب را با آب مخلوط كرده و از آن برای شست‌وشوی دندان‌ها، لثه و دهانتان استفاده كنید. استفاده از این روش یك بار در روز در كنار شست‌وشوی سه‌گانه دهان با مسواك و خمیردندان توصیه می‌شود.

منبع : برترین ها

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha