آیا می‌دانید بهترین زمان برای كم‌كردن وزن چه زمانی از روز است؟ بهترین زمان برای وزن كردن، ورزش‌كردن و غذاخوردن چه زمانی است؟ بهترین زمان برای افزایش متابولیسم بدن چه زمانی از روز است؟...

سلامت نیوز: آیا می‌دانید بهترین زمان برای كم‌كردن وزن چه زمانی از روز است؟ بهترین زمان برای وزن كردن، ورزش‌كردن و غذاخوردن چه زمانی است؟ بهترین زمان برای افزایش متابولیسم بدن چه زمانی از روز است؟ بهترین زمان رفتن به فروشگاه موادغذایی و در آخر بهترین زمان برای خوردن مكمل‌های فیبری چه زمانی است؟ دكتر اوز پاسخ‌ همه این سوال‌ها را برای دستیابی به یك رژیم موثر در اختیار شما قرار می‌دهد:...


بهترین وقت برای وزن‌كردن چه زمانی است؟

اگر صبح ساعت 6:30 دقیقه از خواب بیدار می‌شوید، بهترین زمان برای وزن‌كردن همان موقع است. در این زمان كمترین وزن را خواهید داشت و با مقایسه آن می‌توانید حدس بزنید چقدر از وزن?تان با رفتن حمام صبح و تعریق در شب كاهش پیدا می‌كند.


بهترین وقت ورزش‌كردن چه زمانی است؟


بهترین زمان انجام تمرین‌های ورزشی 7 صبح است. یعنی 6:30 از خواب بیدار شوید، به حمام بروید، خودتان را وزن كنید و قبل از خوردن صبحانه ورزش کنید. با ورزش‌ هنگام صبح بدن تان انرژی موردنیاز خود را از سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در نقاط مختلف مثل ناحیه شكمی و دور كمر تامین می‌كند ولی در صورتی كه اول صبحانه بخورید و بعد ورزش كنید، به جای سوزاندن چربی‌های ذخیره‌شده صبحانه‌ای كه خورده‌اید را می‌سوزانید.


بهترین وقت خوردن غذا چه زمانی است؟


قاعده كلی بر این اساس است كه یك ساعت بعد از بیدار شدن موقع خوردن صبحانه است. یعنی از 6:30 دقیقه از خواب بیدار می‌شوید، 7:30 دقیقه وقت صبحانه، ظهر وقت خوردن ناهار و 6:30 دقیقه بعد از ظهر وقت شام است. اگر در زمان‌های مقرر غذایتان را نخورید، احساس گرسنگی خواهید كرد و مجبور به تقلب در رژیم تان می‌شوید. می‌توانید یك چیز را به خاطر داشته باشید، صبحانه را یك ساعت بعد از بیدار شدن و شام را 3 ساعت قبل از خواب میل كنید.


بهترین وقت برای افزایش سوخت‌وساز بدن چه زمانی است؟


بهترین زمان آن 8 صبح است. در این زمان سوخت‌وساز بدن كند است و اغلب احساس می‌كنید به یك چای یا قهوه احتیاج دارید ولی به جای خوردن آن یك لیوان آب یخ بنوشید. با خوردن یك لیوان آب یخ در این هنگام می‌توانید سوخت‌وساز بدن تان را افزایش دهید به این صورت كه: بدن?تان برای جذب آب یخ مجبور می‌شود كالری بسوزاند. فقط با همین كار می‌توانید سالانه نیم كیلوگرم وزن كم كنید.


بهترین وقت برای خرید موادغذایی چه زمانی است؟


بهترین زمان برای خرید موادغذایی ساعت 10 صبح است! زیرا در این هنگام به خاطر خوردن صبحانه و یك لیوان آب‌یخ هنوز سیر هستید و قندخون تان ثابت است . اگر موقع خرید قندخون تان خیلی پایین باشد، حتما خریدهای نادرستی خواهید داشتید!

نكته دیگر اینكه قبل از خرید، لیست مواد موردنیاز خود را بنویسید تا فریب مواد ناسالم و پركالری را نخورید.


بهترین وقت خوردن مكمل‌های فیبری چه زمانی است؟


زمان دریافت مكمل‌های فیبری یا فیبرهای طبیعی یك ربع قبل از شام است. خوردن فیبر كمك می‌كند معده‌تان پر شود و هنگام شام خوردن با كمی غذا احساس پری بیش از حد كنید. با این كار می‌توانید سالانه 5/3 كیلوگرم وزن كم كنید.
منبع:‌ هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha