سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره تفویض اختیار به مدیران بخش‌های بیمارستانی در راستای ایجاد انگیزه و ارتقای کیفیت و خدمات درمانی، گفت: تفویض اختیار به مدیران بخش‌ها نه تنها سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت را افزایش نمی‌دهد، بلکه رضایتمندی بیماران را به دنبال خواهد داشت.

دکتر محمد مهدی ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخی مباحث مبنی بر افزایش سهم مردم و پرداخت هزینه‌های سلامت به دنبال واگذاری بخش‌های بیمارستانی به مدیران بخش‌ها، گفت: برای انجام این کار تعرفه‌ها دولتی خواهد بود. این اقدام اختیار پزشک و پرستار را برای اداره بخش بیشتر می‌کند و بر همین اساس پزشک و پرستار مربوطه احساس مالکیت می‌کنند و در آن بیمارستان تلاش بیشتری خواهند داشت، به همین دلیل تفویض اختیار به مدیران بخش‌ها محدودیتی ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: از آنجا که با تفویض اختیار به مدیران بخش‌های بیمارستانی، دریافتی پزشک و پرستار مربوطه بر اساس رضایت بیمار خواهد بود، رضایتمندی بیماران از خدمات ارائه شده افزایش خواهد یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: برای انجام این کار فقط لازم است بیمه‌ها پرداخت‌های به موقع داشته باشند تا وقتی اختیارها را تفویض می‌کنیم، پزشک و پرستار مربوطه با چالش‌های مالی مواجه نشوند.

ناصحی، واگذاری بخش‌های بیمارستانی به مدیران بخش‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طرح‌هایی مانند پزشک خانواده و واگذاری بخش‌های بیمارستانی، طرح‌های جدیدی نیست که بخواهیم بگوییم ممکن است خطایی در آن ایجاد شود. این طرح‌ها در دنیا اجرا شده است. ما نیز در استان مازندران این تفویض اختیارها را در برخی از بیمارستان‌ها داشته‌ایم.

وی همچنین از کمبود اعتبار بیش از یکصد میلیارد تومانی در بخش درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha