سلامت نیوز:عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور پدیده زیرمیزی را یکی از تخلفات در حوزه سلامت کشور دانست و اعلام کرد: نسبت به پدیده زیرمیزی باید برخورد قانونی صورت گیرد و اگر آنگونه که قانون تعیین کرده با متخلفان برخورد شود، قطعاً چنین مواردی تکرار نخواهد شد.

داریوش طاهرخانی عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور در گفت وگو با پانا، گفت: متولیان نظام سلامت و برخی از مجریان در این عرصه باید با اتخاذ تصمیم‌های کارآمد، پدیده زیرمیزی را از جامعه پزشکی پاک کنند.

وی، پدیده زیرمیزی را یکی از تخلفات در حوزه سلامت عنوان کرد و ادامه داد: پزشکان متخلف که از بیماران هزینه اضافی طلب می‌کنند، باید شناسایی شده و از سوی وزارت بهداشت به مراجع قانونی یعنی سازمان نظام پزشکی معرفی شوند تا مطابق قانون با آن‌ها برخورد شود.

طاهرخانی با بیان اینکه مطابق قانون نظارت بر امر درمان، یکی از وظایف وزارت بهداشت در حوزه‌های مختلف سلامت و درمان، رسیدگی به تخلفات جامعه پزشکان است، تصریح کرد: نسبت به پدیده زیرمیزی باید برخورد قانونی صورت گیرد و اگر آنگونه که قانون تعیین کرده با متخلفان برخورد شود، قطعاً چنین مواردی تکرار نخواهد شد.

مدیر کل امور پروانه‌های نظام پزشکی کشور با بیان اینکه پدیده زیرمیزی در مراکز دولتی وجود دارد، گفت: اگر پزشکان در بخش خصوصی بخواهند پولی بیشتر از حد مشخص شده از مردم طلب کنند، این مسئله دیگر زیرمیزی نیست، بلکه گران‌فروشی محسوب شده و مطابق قانون با آنها برخورد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه درصورت تعرفه‌گذاری صحیح درمان در کشور، دیگر پدیده زیرمیزی در کشور وجود نخواهد داشت، ادامه داد: اگر نظام پرداخت در مراکز دولتی اصلاح شود، به طور حتم جلوی پدیده زیرمیزی گرفته می‌شود و بیماران با آرامش خاطر و بدون دغدغه به مراکز دولتی مراجعه می‌کنند.

عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور با بیان این‌که متولیان مربوط به حوزه سلامت و نظام پزشکی تاریخ قیمت تمام شده خدمات را اعلام نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم در نظام سلامت کشور و همچنین دستگاه‌های مرتبط با سلامت، کارشناسان متخصص و مربوطه در این حوزه که بتوانند کارهای محاسباتی قیمت تعرفه‌ها را مشخص کنند وجود ندارد، بی‌انصافی است.

وی با بیان اینکه افراد کارآمد و توانمندی در کشور در حوزه‌های مختلف سلامت و نظام پزشکی وجود دارند، تصریح کرد: این موضوع که چرا تاکنون قیمت تمام شده خدمات از سوی متولیان مربوطه اعلام نشده نیازمند تحقیق جامع است، چراکه با مشخص شدن قیمت تعرفه‌های خدمات درمانی می‌توان خدمات بهتری را به مردم ارایه داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha