علی کائیدی با انتقاد از افزایش غیرمنطقی تعرفه‎های بیمارستانی افزود: متأسفانه تعرفه بخش‎های مختلف بیمارستانی افزایش چشمگیری داشته به طوری‎که تعرفه بیمارستان‎های دولتی و خصوصی به ترتیب بیش از 50 و 70 درصد افزایش یافته است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت: فعالیتها براساس برنامه توسعه انجام نمیشود
سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از انجام نشدن فعالیت‎ها بر اساس برنامه توسعه انتقاد کرد.

علی کائیدی در گفت‎وگو با ایسنا، با انتقاد از افزایش غیرمنطقی تعرفه‎های بیمارستانی افزود: متأسفانه تعرفه بخش‎های مختلف بیمارستانی افزایش چشمگیری داشته به طوری‎که تعرفه بیمارستان‎های دولتی و خصوصی به ترتیب بیش از 50 و 70 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه توسعه باید به سمتی حرکت کنیم که سهم بیمار از پرداخت هزینه‎های درمانی کاهش یابد و 70 درصد از این هزینه‎ها را سازمان‎های بیمه‎گر و دولت تقبل و 30 درصد هزینه‎ها را مردم پرداخت کنند.

کائیدی با انتقاد از اینکه در حال حاضر بیش از 70 درصد هزینه‎های درمانی را مردم تقبل می‎کنند، اضافه کرد: این مهم با موضوع مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بیمار علاوه بر دردهای بیماری نباید از درد بی‎پولی رنج ببرد در تضاد است و دولت باید برای حل این مهم برنامه بودجه سنواتی را اجرا کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در برنامه اول توسعه تأکید شده که همه ایرانیان بیمه شوند و این در حالی است که این مهم تاکنون محقق نشده است.

وی ادامه داد: متأسفانه بر اساس برنامه توسعه کار نمی‎کنیم و مشکل ما عدم اجرای قانون است در حالیکه بهترین قانون، قانون چشم‎انداز برنامه پنجم است.

کائیدی بیان کرد: بنا بر مطالبه مقام معظم رهبری باید در سال 1404 اولین کشور مطرح در همه عرصه‎ها در منطقه باشیم که اگر بنا باشد بر اساس برنامه توسعه پیش نرویم این موضوع محقق نخواهد شد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید سالانه برنامه توسعه و چشم‎انداز را نظارت کند که آیا دولت و قوا به آن هدفی که خواسته‎اند رسیده‌اند یا خیر؟

وی گفت: اگر برنامه و سند توسعه را اجرا کنیم در چشم‎انداز به هدف اصلی خواهیم رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha