شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 73914
سلامت نیوز : یک جراح استخوان با بیان اینکه مفصل زانو در اثر فرسایش، ضربه و یا بیماری روماتیسمی به سرعت به سمت تخریب می رود گفت: اگر هیچ اقدام درمانی نتوان بر روی مفصل انجام داد، تعویض مفصل زانو انجام می شود.

دکتر غلامعلی عکاشه در گفت وگو با ایسنا ، گفت: همراه با پیشرفت‌های تکنولوژی و افزایش توانایی‌های علمی، فیزیک و متریال یک بحث جدید و مهم برای جایگزینی مفاصلی که در اثر سن یا حادثه یا بیماری تخریب شده اند یافت شده است که در این زمینه به انسان در بازگشت مجدد توانایی وی کمک می کند.

وی افزود: تعویض مفصل در مفاصل بزرگ مانند لگن، شانه و مچ پا انجام می گیرد که مهمترین آن در جامعه ما مفصل زانو است.

عکاشه تصریح کرد: در مفصل زانو با توجه به نگرانی هایی که مردم از عمل و ناتوانایی‌های بعد از عمل دارند هنوز جا نیفتاده است ولی با انجام تعداد عمل ها و نیاز بیماران و نتیجه خوبی که این عمل در سطح جامعه دارد کم کم جای خود را به عنوان یک بخشی از سالم سازی فیزیکی جامعه که به سالم سازی روانی هم منتهی می شود باز می کند.

این جراح استخوان با بیان اینکه مفصل زانو در اثر فرسایش، ضربه و یا بیماری روماتیسمی به سرعت به سمت تخریب پیش می‌رود، یادآور شد: اگر هیچ اقدام درمانی نتوان بر روی مفصل انجام داد با جایگزین کردن مواد مصنوعی که عمدتا پلاستیک یا فلزی هستند می توان سلامتی را به مفصل بازگرداند، بیمارانی که از ناراحتی و درد زانو و ناتوانی در راه رفتن، نشستن و یا حرکات عادی رنج می برند با این عمل بهبود می یابند.

وی در پایان تصریح کرد: در افراد بالای 60 سال، زنان و افراد چاق در 50 درصد موارد به این عمل نیاز پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha