شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 73924
سلامت نیوز : اینکه طرف مقابلتان برای خرج تحصیلش به کسی وابسته نیست و به طور مستقل عمل می کند، نکته مثبتی است. اما از کلیت سوال شما این طور بر می آید که نگرانی اصلی شما مسائل اقتصادی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ شرایط خوب اقتصادی در موفقیت ازدواج نقش بسزایی دارد و قابل انکار نیست؛ بنابراین در ازدواج شما مشکلاتی بروز خواهد کرد، مگر آن که:

1. شما بتوانید با این مسئله کنار بیایید که دوران عقد طولانی داشته باشید و به خودتان و همسر آینده تان زمان بدهید تا راه خود را پیدا کند و خود را از نظر مالی تا حدی بالا بکشد. البته این روش ممکن است مشکلاتی نیز به همراه داشته باشد، که البته قابل حل است برای مثال شاید پس از مدتی شما دوست داشته باشید هر چه زودتر مستقل شوید یا احساس کنید رفت و آمد وی به منزل شما و یا رفت و آمد مکرر شما به منزل والدین او مشکلات و تنش هایی را به وجود آورده است. دوستان و آشنایان دائم از شما خواهند پرسید که چرا مجلس عروسی خود را برگزار نمی کنید و در ضمن به خاطر این که هر چه زودتر به تأمین مالی برسید، باید از بسیاری از خواسته های طبیعی و بدیهی خود در دوران عقد (مانند گرفتن هدیه در مناسبت های مختلف، خرید های عقد و عروسی و مجلس خود و ...) صرف نظر کنید.

2. حالت دوم زمانی رخ خواهد داد که یکی از والدین شما دو نفر تأمین مالی زندگی شما را به عهده بگیرد. در این حالت، ممکن است این جمله معروف در ذهن شما تداعی شود که: «هر آن کس که نان دهد، فرمان دهد!» بنابراین احتمال دخالت اطرافیانی که شما را تأمین می کنند، وجود خواهد داشت.

اوضاع شغلی چطور خواهد بود؟

برای اطمینان بیشتر از چگونگی آینده مالی طرف مقابل تان و توانایی وی در تأمین مسائل مالی زندگی، تحقیقی درباره امکان کاریابی فارغ التحصیلان رشته وی و خودتان در مقطع لیسانس و ارشد و میزان درآمد معقول برای رشته مورد نظر، به شما کمک خواهد کرد. در این صورت با توجه به این که تضمینی برای قبولی هیچ فردی در کنکور وجود ندارد، شما از آینده احتمالی خود تصویر جامع تری خواهید داشت.

پختگی را در نظر بگیرید...

موضوع دیگر تفاوت سنی شماست که بستگی به میزان پختگی فردی، داشتن مهارت و آمادگی برای ازدواج در هر دو نفر شما و به خصوص طرف مقابل تان دارد؛ زیرا سن خواستگارتان در محدوده ای قرار دارد که امکان نبود وجود این مهارت ها در او بیشتر از شماست. در عین حال، برای سنجش این موارد، صرفا به قضاوت خودتان متکی نباشید؛ زیرا به علت علاقه ای که احتمالاً وجود دارد، احتمال خطای شما در این ارزیابی بالاست و افراد معتمد شما احتمالا قضاوت صحیح تری خواهند داشت.

بقیه مسائل را فراموش نکنید

مراقب باشید که دغدغه مسائل ذکر شده شما را از دیگر مسائل احتمالی غافل نکند. مواردی مانند این که آیا خانواده ها موافق این ازدواج هستند؟ آیا از نظر شخصیتی و اخلاقی هماهنگی وجود دارد؟ از نظر مذهبی، خانوادگی و طبقه اجتماعی چطور؟ و ... برای افزایش احتمال گرفتن تصمیم درست حتما به یک مشاور مراجعه کنید، اما به یاد داشته باشید که در نهایت این شما هستید که باید تمام اطلاعات را در کنار هم قرار دهید و درست ترین تصمیم را برای خود بگیرید؛ زیرا مسئولیت زندگی شما با کسی نیست جز خودتان!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha