شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
سلامت نیوز : در ایام امتحانات بهتر است که به رژیم غذایی کودکان توجه بیشتری داشته باشیم. دانش آموزان در شب های امتحان باید غذاهای گرم بخورند. اگر پنیر می خورند همراه با ریحان، زیره، گردو و مرزه میل کنند و بهتر است شام سرد نخورند و برنج را حتما با زیره، زرشک و زعفران میل کنند و ماست را با نعناع، آویشن، دارچین و پونه بخورند. همچنین نوشیدن دم کرده استوقودوس یا بهارنارنج قبل از خواب مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ می توان چند گیاه را با هم دم کرد؛ مثل بادرنجبویه که چای مورد علاقه حضرت امام علی(ع) بوده است، همراه با گل گاوزبان، استوقودوس، سنبل الطیب و لیموعمانی. اگر فردی گرم مزاج است، گل بنفشه و نیلوفر را هم به این مخلوط اضافه و میل کند. در میان وعده ها، هر شب بادام درختی نشکسته را از بازار بخرید و بشکنید و شب ۱۰ تا ۱۵عدد را خیس کنید. صبح پوست آن را که نفاخ است جدا کنید و بادام را بخورید، یا در مخلوط کن میکس کنید و شیرابه آن را میل کنید که برای تقویت مغز و حافظه بسیار مفید است. خوردن مویز، ۷عدد صبح، ۷عدد ظهر و ۷عدد شب بسیار مفید است و بدن را گرم نگه می دارد.

سرد شدن بدن باعث سستی در کارها و کندی در حافظه می شود و یادگیری را مختل می کند. بچه ها به جای تنقلات بازاری مانند چیپس و پفک و شیرینی های صنعتی، شکلات، کاکائو، قهوه، فلافل و پیتزا از تنقلات سالم استفاده کنند؛ مانند نخودچی، کشمش، مویز، انجیر، شاه دانه، خرما با دارچین، چهارتخم، گردو، فندق، پسته، بادام و چلغوز که هم در تقویت بدن و سیستم ایمنی موثر است و هم مغز، کبد، طحال و معده را گرم می کند. انگور از میوه هایی است که آرامش خاصی به انسان می دهد. هم غذاست و هم دارو. کارگران هنگام کار، نان، پنیر و انگور می خورند و تا غروب کار می کنند. بسیاری از ویتامین ها و ریزمغذی ها در انگور یافت می شود؛ اگر انگور نبود، می توان از مویز استفاده کرد. در هیچ منبعی در طب قدیم نیامده که صبح باید پنیر بخوریم. پنیر غذای شب است آن هم باید با گردو، مرزه، زیره، سیاه دانه و ... خورده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha