سلامت نیوز : مدیر عامل شرکت دماوند با بیان اینکه 40 درصد مروم در ایران بسیار کمتر از استاندارد آب می نوشند گفت: یکی از دلایل کاهش میزان مصرف آب آشامیدنی ترس از وجود مواد نگهداره در آبهای معدنی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ ونسان لارنو مدیرعامل فرانسوی شرکت دماوند با بیان این مطلب افزود: بر اساس مطالعات، میانگین مصرف مایعات در میان ایرانی‌ها فقط 9/1 لیتر است و البته زنان نیم لیتر کمتر از این میزان آب می نوشند.

به گفته وی، در این تحقیقات آمده که 23 درصد از شهروندان تهرانی کمتر از 1.5 لیتر و 17 درصد کمتر از 1.2 لیتر مایعات مصرف می کنند که این میزان بسیار کمتر از حد استاندارد سازمان بهداشت جهانی برای سلامت بدن است.

لارنو اظهار داشت: علاوه بر این، فقط نیمی از حجم ذکر شده را آب تشکیل می‌دهد و مردم تقریبا نیمی از مایعات مورد نیاز را با نوشیدن چای جبران می‌کنند یعنی مردان 48 درصد و زنان  50 درصد کمتر از آنچه که بدن احتیاج دارد آب مصرف می کنند.

مدیرعامل فرانسوی شرکت دماوندهمچنین با اشاره به این مطلب که برخی گمان می کنند آبهای معدنی حاوی مواد نگهدارنده است تصریح کرد: این در حالی است که هیچ افزدونی به آب معدنی اضافه نمی شود. 

وی افزود:  سازمان کدکس برای آب آشامیدنی تمام کشور های جهان استاندارد تعیین می کند و از آنجایی که  ایران هم عضو سازمان کدکس است بنابراین استانداردهای آّ آشامیدنی در کشور  در بالاترین سطح استاندارد  های جهانی است و همچنین تمام  آب معدنی های معروف و بزرگ کشور  که 80 درصد بازار ایران را در دست دارند این استانداردها را رعایت می کنند.

لارنو در ادامه با تاکید بر اینکه آب های معدنی شرایطی برای بهتر مانده شدن دارند یادآور شد : گرما و و آفتاب دو دشمن  اصلی آب هستند و باید برای داشتن آب آشامیدنی سالم از این دو عامل دوری جست .

به گفته مدیرعامل فرانسوی شرکت دماوند،  متخصصان تغذیه هم  براین باورند که مصرف آب آشامیدنی در ایران بسیار پائین تر از استانداردهای جهانی بوده و برای رفع آن باید اطلاع رسانی به میزان چشمگیری افزایش یابد این در حالی است که تا کنون در ایران گام چندانی در رفع این موضوع برداشته نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha