یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیمهای درمانی به ورزشکاران روزه دار توصیه کرد؛ ورزش بعد از افطار باید به صورت پیاده‌روی و ورزش سبک انجام شود.

عاطفه نادری در گفت وگو با ایسنا، گفت: ورزش صبحگاهی (هنگام سحر) تشنگی را زیاد کرده و ضعف ایجاد می‌کند و در هنگام عصر نیز باعث افت قند و سرگیجه در افراد شده كه مشکل زا خواهد بود.

وی، بهترین زمان ورزش کردن را بعد از افطار و شام دانست و افزود: ورزش باید به صورت آهسته و پیوسته باشد و ورزشکاران از حرکات شدید و تند در ورزش خودداری کنند.

وی با اشاره به تصور ورزشکاران در مورد استفاده بیش از حد مواد و کالری مصرفی در ماه رمضان، گفت: از آن جا که ورزشکاران در این ماه، باید تمرین و ورزش داشته باشند تا فرم بدن آنها حفظ شود، بنابراین باید کمی بیشتر از غذاهای مقوی استفاده کنند.

نادری افزود: البته این بدان معنی نیست که به کالری و مواد چرب بیش از حد، نیاز دارند و باید غذاهای چرب بیشتری استفاده کنند، بلکه باید با مصرف غلات و مواد گوشتی (کمی بیشتر از حالت عادی در ماه‌های دیگر) کالری مورد نیازشان را در ماه رمضان تامین کنند.

این کارشناس تغذیه توصیه کرد: ورزشكاران از افطار تا سحر مایعات بیشتری مصرف کنند تا مایعات از دست رفته بدنشان جبران شود.

وی، پر کردن معده درهنگام افطار و به خصوص سحر را نامطلوب خواند و تاکید کرد: باید در سحر ورزشکاران بیدار مانده و تمرینات سبک داشته باشند تا کالری اضافی دریافتی را بسوزانند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha