فرانشیز خدمات تشخیصی درمانی در بخش بستری دولتی 10 درصد و در بخش سرپایی دولتی 30 درصد تعیین شده است.

نرخ حق سرانه و فرانشیز خدمات درمانی سال 92 اعلام شد

سلامت نیوز : مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، نرخ سرانه حق بیمه خدمات درمانی، فرانشیز خدمات تشخیصی درمانی و حق بیمه در سال 92 را اعلام کرد.

محمدباقر هوشنگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، از تصویب رقم سرانه درمان سال جاری به مبلغ 143 هزار ریال خبر داد.وی با اشاره به فرانشیز خدمات تشخیصی درمانی در سال 92 اظهار کرد: فرانشیز خدمات تشخیصی درمانی در بخش بستری دولتی 10 درصد و در بخش سرپایی دولتی 30 درصد تعیین شده است.

وی افزود: فرانشیز خدمات تشخیصی درمانی در بخش دولتی در مناطقی که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع برقرار می‌شود، مطابق دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد کشوری پزشک خانواده و نظام ارجاع اخذ می‌شود.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نرخ سرانه حق بیمه خدمات درمانی در سال 92 گفت: نرخ سرانه حق بیمه درمان خانواده‌های کارکنان کشوری و لشگری شاغل و بازنشسته در سال 92 معادل پنج درصد حقوق و مزایای مستمر تا سقف 2 برابر حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار تعیین شده است.

هوشنگی ادامه داد: نرخ سرانه حق بیمه خدمات درمانی در سال 92 برای سایر گروه‌ها (بیمه ایرانیان، سایر اقشار از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، طلاب، بسیجیان، دانشجویان، وکلا، نظام پزشکی، عائله درجه 2 و سه کارکنان وظیفه) برابر با 143 هزار ریال است.

وی در ادامه در مورد جزییات بیشتر نرخ سرانه حق بیمه خدمات درمانی در سال 92 برای سایر گروه‌ها نیز گفت: سهم بیمه شدگان و دولت در صندوق بیمه ایرانیان هر یک معادل 50 درصد سرانه مصوب شده است.

هوشنگی ادامه داد:‌ در مورد گروه‌های نیازمند نیز میزان بخشودگی سهم مشارکت بیمه شده مازاد بر 50 درصد بر اساس دستور العمل بیمه سلامت ایران،‌ کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاستت جمهوری تعیین و حداقل مشارکت بیمه شده از نرخ سرانه حق بیمه خدمات درمانی معادل 15 درصد است.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت کار،‌ تعاون و رفاه اجتماعی همچنین در مورد میزان بخشودگی برای اقشاری که از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند نیز بیان کرد: میزان بخشودگی برای این اقشار 2 ساله است، بدین معنا که این اقشار تنها در این 2 سال می‌توانند از تخفیف ارائه شده استفاده کنند.

هوشنگی به نرخ حق سرانه بیمه خدمات درمانی برای بیماران خاص اشاره کرد و افزود: صد در صد نرخ سرانه بیمه خدمات درمانی که 143 هزار ریال تعیین شده است برای بیماران خاص و تحت پوشش صندوق ایرانیان، توسط دولت تامین می‌شود.

وی در ادامه در مورد حق بیمه افراد تبعی درجه دو و سه توضیح داد: حق بیمه برای افراد تبعی درجه دو همانند زن،‌ دختر و پسر طبق ضوابط جاری مورد عمل هر صندوق و معادل حق سرانه مصوب، از بیمه شده اصلی کسر می‌شود.

هوشنگی افزود: حق بیمه برای افراد تبعی درجه سه نیز مانند پدر، مادر، خواهر و برادر طبق ضوابط جاری مورد عمل هر صندوق معادل دو نهم مازاد بر حق بیمه مصوب از حق بیمه شده اصلی کسر خواهد شد.

مدیرکل بیمه‌های سلامت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شمول افراد تبعی درجه یک برای فرزندان ذکور را تا پایان سن 22 سال و در صورت تحصیل تا پایان 25 سال و برای فرزندان اناث تا زمان ازدواج دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha