حدود ۷۰ درصد آلودگی شهرهایی از جمله تهران ناشی از خودروها بوده و مابقی مربوط به صنایع مختلف است که در این راستا موضوع کاهش صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد.

تعداد صنایع آلاینده از ۴هزار به ۲هزار واحد در كشور رسید
سلامت نیوز : قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه کاهش صنایع آلاینده در دستور کار این سازمان قرار دارد، گفت: در دو سال گذشته 40 درصد صنایع آلاینده به صنعت پاک تبدیل شده اند.

علی محمد شاعری در گفت وگو با پانا، با بیان اینکه این مرکز پیگیر کاهش صنایع آلاینده است، اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط زیست در بخش صنعت برنامه ریزی های گسترده ای دارد تا صنایع آلاینده را به حداقل برساند و تلاش ما این است که منابع آلاینده در کشور را با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم.

به گفته قائم مقام سازمان محیط زیست، حدود ۷۰ درصد آلودگی شهرهایی از جمله تهران ناشی از خودروها بوده و مابقی مربوط به صنایع مختلف است که در این راستا موضوع کاهش صنایع آلاینده در دستور کار قرار دارد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست با اعلام اینکه طی دو سال گذشته ۴۰ درصد صنایع آلاینده در كشور كاهش یافته است، تصریح کرد: هم اکنون تعداد صنایع آلاینده از ۴ هزار و ۲۰۰ واحد به ۲ هزار و ۷۰۰ واحد در كشور رسیده است.
وی با بیان اینکه نصب فیلتر و اصلاح فرایند صنایع آلاینده تدابیر به کار رفته برای جایگزینی صنایع پاک و غیر آلاینده است، خاطرنشان کرد: مهمترین اولویت سازمان حفاظت محیط زیست کاهش آلودگی هوا در کلانشهرها است.
قائم مقام سازمان محیط زیست، سهم آلایندگی واحدهای صنعتی بزرگ در آلودگی شهر تهران را 30 درصد، اصفهان 40 درصد و اراک 45 درصد اعلام کرد.
علی رغم اینکه در سال 91 اعلام شده بود که کاهش 50 درصدی صنایع آلاینده را خواهیم داشت اما قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه 40 تا 50 درصد آلودگی شهرهای بزرگ به دلیل وجود کارخانه‌ها در اطراف شهر است گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود این کارخانه‌ها در سال گذشته 50 درصد کاهش یابد اما به دلیل کمبود اعتبار تنها توانسته‌ایم 10 درصد آن را کاهش ده

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha