شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 73944
سلامت نیوز :ایملپنت‌ها علاوه بر حفظ ظاهر مناسب و جلوگیری از تحلیل رفتن فك استخوانی نسبت به پروتزهای دندانی مقاوم تر بوده و دچار لقی دندان نمی‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ یكی از روش‌هایی كه به تازگی جایگزین روش‌های پروتز دندان شده ایمپلنت است كه شامل 2 قسمت پایه و تاج است. قسمت پایه در استخوان فك قرار می‌گیرد و قسمت تاج روی آن گذاشته می‌شود.

با پیشرفت هایی كه در سال‌های اخیر انجام شده، پزشكان می‌توانند بعد از كشیدن دندان های آسیب دیده در همان روز ایمپلنت ها را قرار دهند. اگر هم بیمار از شرایط مناسبی برخوردار باشد قسمت تاج را نیز می‌توان روی ایمپلنت قرار داد.

‌ایمپلنت‌ بسیار بهتر از پروتزهای دندانی است زیرا ایمپلنت‌ها علاوه بر حفظ ظاهر مناسب از تحلیل رفتن فك استخوان جلوگیری می‌كند و برخلاف پروتزها دچار لقی دندان نمی‌شود و مقاوم‌تر است. در همین حال احساس راحت‌تری نیز به بیمار می‌دهد.

همه باید بدانیم زمان از دست دادن دندان‌ها از سن 24 سالگی آغاز شده و تا70 سالگی ادامه دارد. پس در همه این دوران‌ها می‌توان از ایمپلنت‌ها استفاده كرد و دیگر نیازی به تراش دادن دندان‌های سالم مجاور وجود ندارد.

نباید فراموش كرد كه سلامت عمومی فرد در موفقیت ایمپلنت‌ها بسیار موثر است. به طوری كه بیماران دیابتی، كلیوی، افراد مبتلا به بیماری‌های عصبی و بیمارانی كه زیاد سیگار می‌كشند گزینه مناسبی برای این روش نیستند و درصد موفقیت‌شان كاهش می‌یابد.

برای قرار دادن ایمپلنت‌ها نیاز به استخوان كافی در بیمار وجود دارد. در بیمارانی كه استخوان كافی وجود نداشته باشد ابتدا پیوند استخوان صورت می‌گیرد و پس از گذشت چند ماه ایمپلنت‌ در محل مناسب قرار داده می‌شود.

باید بدانیم رعایت نكردن بهداشت و دندان قروچه موجب از بین رفتن ایمپلنت‌ها می‌شود. دندان قروچه موجب تحلیل رفتن نگه دارنده و ساییده شدن تاج دندان گذاشته شده می‌شود.
رعایت بهداشت دهان و دندان نیز در حفظ و نگهداری دندان‌های سالم و ایمپلنت‌ها بسیار موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha