شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۸
کد خبر: 73947
سلامت نیوز : لخته شدن خون در زنان پس از مصرف قرص‌های ضدبارداری، آنان را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهد. آگاه بودن به این مسأله كه هنگام مصرف این قرص‌ها زنان باید از تحرك بیشتر بدنی برخوردار باشند و میزان آب و مایعات بیشتری را مصرف كنند، احتمال لخته شدن خون را در آنان پایین می‌آورد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ مصرف قرص‌های ضدبارداری موجب تغییرات هورمونی به شكل وسیعی در بدن گروهی از زنان كه مستعدتر هستند شده، خون بدن را غلیظ كرده و در نهایت لخته خون را به وجود می‌آورد. اغلب زنان با علائم لخته آشنا نبوده و زمانی این عارضه تشخیص داده می‌شود كه سطح وسیعی از عروق خونی را دربرگرفته است. شناختن رقیق‌كننده‌‌های طبیعی و در پیش گرفتن یك دستور غذایی كه خون را رقیق می‌كند موجب كاهش این خطر می‌شود.

روغن ماهی، عصاره برگ درخت زیتون، فولیك اسید،‌امگا3، امگا6 و امگا 9،‌ پتاسیم و منیزیم سیترات نقش مؤثری در كاهش غلظت خون دارند. همچنین به زنان توصیه می‌شود در این دوره سه بار در روز از قرص‌های كلسیمی استفاده كنند. تمرینات ورزشی، مدیتیشن و تمرینات یوگا نیز ریسك مواجه شدن با این مشكل را كاهش می‌دهد. شربت ضد لخته در خانه از نصف لیموترش، شربت افرا و فلفل قرمز تهیه می‌شود. توصیه متخصصان آن است كه دو قاشق غذاخوری بذر كتان را با گل میخك مخلوط كرده و مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha