بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: مسئولان قبلی سازمان نظام پزشکی سیاست تحویل زمین سوخته را در پیش گرفته‌اند و حسابهای مالی این سازمان شفاف نیست.

مسئولان نظام پزشکی سیاست تحویل زمین سوخته را در پیش گرفته‌اند
سلامت نیوز: بازرس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: مسئولان قبلی سازمان نظام پزشکی سیاست تحویل زمین سوخته را در پیش گرفته‌اند و حسابهای مالی این سازمان شفاف نیست.

حسین قشلاقی، بازرس مجمع عمومی این سازمان در دوره قبلی در گفت‌وگو با فارس، افزود: تا زمان برگزاری انتخابات شورای عالی نظام پزشکی در 6 اردیبهشت امسال مصلحت نمی‌دیدم نقاط ضعف و مسائلی را که در سازمان نظام پزشکی جریان دارد، در رسانه‌ها بیان کنم اما اکنون که مسئولان این سازمان قصد دارند با اقداماتی سیاست تحویل زمین سوخته را اعمال کنند و با تخلیه منابع مالی مسئولان جدید را ناکارآمد جلوه دهند، از این پس صحبت می‌کنم.

وی ادامه داد: علت اینکه تاکنون این مسائل را در رسانه‌ها اعلام نکرده‌ام این است که نمی‌خواستم انسجام جامعه پزشکی خدشه دار شود اما اگر نیاز باشد در آینده با شفافیت بیشتری درباره اتفاقاتی که در سازمان نظام پزشکی افتاده است با مدرک و سند صحبت خواهم کرد.

قشلاقی گفت: مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در جلسه سال 90 خود مصوبه‌ای داشت و صراحتاً با رأی اکثریت اعضای خود با توجه به اینکه هیئت مدیره‌های نظام پزشکی در شهرستانها مشکل تأمین ساختمان داشتند، تصویب کرد که سازمان نظام پزشکی ساختمان 11 واحدی متعلق به این سازمان را در خیابان الوند تهران از طریق مزایده بفروشد و از محل عواید آن برای تأمین ساختمان هیئت مدیره‌های نظام پزشکی در شهرستانها اقدام کند.

عضو منتخب شورای عالی نظام پزشکی در دوره جدید گفت: مجمع عمومی در سال 91 هر چقدر اصرار کرد، اقدامی در جهت اجرای این مصوبه انجام نشد، تا اینکه اواخر اسفند 91 واحدهای این ساختمان را که 5 سال بلااستفاده مانده بود به تدریج شروع به رهن دادن کردند که بر خلاف مصوبه مجمع عمومی بود.

وی ادامه داد: در جلسه مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی در سال 90 همچنین تصویب شده بود که حسابرسان حسابهای مالی سازمان نظام پزشکی از طریق بازرسان سازمان و هیئت رئیسه مجمع عمومی انتخاب شوند که به این مصوبه هم عمل نکردند و خود مسئولان سازمان با قراردادی که به نظر ما قراردادی سطحی و ابهام انگیز است با یک موسسه حسابرسی قرارداد بستند که این قرارداد مورد تأیید بازرسان مجمع نبود که البته همان زمان 3 بازرس مجمع طی نامه‌ای با 3 امضا نسبت به این مسئله اعتراض کردیم.

وی اضافه کرد: در آن نامه هم قید کردیم که با توجه به اینکه حسابرسی مالی سال 90سازمان نظام پزشکی بر خلاف مصوبه مجمع عمومی انجام شد ما بازرسان نمی توانیم در مورد عملکرد مالی این سازمان قضاوت کنیم.

بازرس مجمع سازمان نظام پزشکی در دوره قبل گفت: هنوز مدارک کافی در مورد اینکه حسابهای مالی سازمان نظام پزشکی در دوره قبل چگونه بوده است در اختیار بازرسان مجمع عمومی این سازمان قرار نگرفته است و حسابهای مالی این سازمان شفاف نیست.

قشلاقی افزود: عرف جامعه این است که زمانی که یک مستأجر می‌خواهد خانه‌ای را  تحویل دهد. اگر به تعمیر و بازسازی جاهای خراب شده اقدام نمی‌کند حداقل آن را تخریب هم نمی‌کند، اما به نظر می‌رسد مسئولان  سازمان نظام پزشکی سیاست تحویل زمین سوخته را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر این است که طبق عرف سازمان نظام پزشکی همواره حق عضویت اعضا آخر سال دریافت می‌شد اما امسال به بهانه آرم طرح ترافیک، حق عضویت اعضای این سازمان را از اعضای سازمان در اول سال اخذ کرده‌اند و بلافاصله هزینه کردند که به هر حال اقدامی خلاف عرف است.

عضو منتخب شورای عالی نظام پزشکی در دوره جدید گفت: در مورد اینکه چقدر از این اقدامات خلاف قانون بوده است، باید مراجع قضایی قضاوت کنند اما حداقل آن این است که اقدامات خلاف عرفی انجام شده است و تخلفاتی صورت گرفته است و حسابهای مالی سازمان شفاف نبوده است.

وی افزود: در مورد اینکه این اقدامات سازمان نظام پزشکی چقدر قانونی بوده است در قانون سازمان نظام پزشکی بند مشخصی وجود ندارد اما عرف این است که زمانی که افرادی می‌خواهند سازمان نظام پزشکی را به مسئولان جدید واگذار کنند. از اجرای تصمیمات کلان که برای مسئولان جدید تعهد و مشکل ایجاد کند، پرهیز می‌کنند و بیشتر به انجام امور روزمره می‌پردازند اما متأسفانه در حالی که دوره چهارساله مسئولان سابق نظام پزشکی تمام شده است در چند ماه اخیر شاهد انجام اقدامات کلانی هستیم که مسئولان دوره جدید را با مشکل مواجه می‌کند.

قشلاقی گفت: با وجود اینکه منابع مالی سازمان نظام پزشکی به خصوص در سال گذشته ضعیف بوده و از بودجه 7 میلیارد تومانی این سازمان فقط 400 میلیون تومان را تا پایان سال 91 داده‌اند، مسئولان سازمان نظام پزشکی در اقدامی عجیب تعهدات این سازمان را بالا بردند و یکباره 60 نفر نیروی جدید استخدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: صندوق تعاون سازمان نظام پزشکی نیز که البته هیئت مدیره و تشکیلات مستقل دارد، مصوب کرد که میزان وام اعطایی به کارکنان را 10 تا 15 برابر حقوق آنها افزایش می‌دهد که این مسئله نیز ابهام دارد و به نظر می‌رسد این اقدامات بیش از آنکه در مسیر کمک به کارمندان باشد، در جهت افزایش تعهدات برای مسئولان دوره جدید، اجرای سیاست تحویل زمین سوخته و بر خلاف عرف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha