شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 73949
سلامت نیوز : درکشور از بحث‌هایی كه همواره درباره پزشک خانواده مطرح می‌شد این بود كه باید متخصص پزشك خانواده تربیت كنیم. ما درکشور 40 تا 50 هزار پزشك خانواده نیاز داریم تا بتوانیم همه مردم را زیر پوشش خدمات ببریم و با تربیت این تعداد پزشك خانواده، 30 سالی طول می‌كشید تا برنامه اجرایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ از سویی برنامه پزشك خانواده براساس ضابطه‌ای كه دارد، پزشك را مسئول صیانت از سلامت بیمار و امانتداری او می‌كند و به عبارتی او ضامن حسن اجرای سیاست‌های حاكمیت است. رسیدن به این مهم فرمولی در دنیا دارد كه در برنامه اجرا شده در كشور، دیده نمی‌شد، البته دراین زمینه سلیقه‌ها و برداشت‌ها متفاوت است.

برخی معتقدند پزشك‌های عمومی ما توانایی مدیریت مراقبت‌های اولیه و طب عمومی را ندارند، درحالی كه طریقت منفرد، وزیر بهداشت و درمان معتقد است استعداد پزشكان عمومی ما كمتر از پزشكان عمومی فعال در برنامه پزشك خانواده‌ای كه در سایر كشورهای دنیا اجرا می‌شود، نیست؛ فقط نیاز به آموزش‌های محدود و كوتاه‌مدت تكمیلی دارند كه این اقدام را هم مانند همه جای دنیا می‌توان انجام داد و توانایی پزشك خانواده را براساس منطقه‌ای كه انتخاب می‌كنند و وظایفی كه برعهده آن‌ها گذاشته می‌شود را می‌توان با آموزش‌های تكمیلی تقویت كرد و توان مدیریتی آن‌ها را در كنار توان علمی به كار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha