شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 73956
سلامت نیوز : حتماً شنیده‌اید كه برخی خوردن پاستیل را توصیه می‌كنند و می‌گویند به علت ژلاتینی كه دارد پرخا‌صیت و استخوان ساز است.
پاستیل از ژلاتین، شكر و مواد افزودنی تشكیل شده كه طعم‌های مختلف به آن اضافه می‌شود، اما ژلاتین موجود در پاستیل از نوع ژلاتین حیوانی و پست‌ترین نوع پروتئین است و به هیچ عنوان كلسیم بدن را تامین نمی‌كند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ پاستیل‌ها به علت اندازه‌ كوچك خود كم‌كالری و بی‌ضرر به نظر می‌آیند، اما كالری هر 100 گرم آن تقریباً با كالری 100 گرم چیپس برابر است. با این‌كه كالری 100 گرم پاستیل با یك وعده غذایی كامل برابر است در حالی كه هیچ ماده مغذی و خاصیتی برای بدن ندارد.

برخی فكر می‌كنند پاستیل برای بچه‌هایی كه علاقه‌ای به خوردن میوه ندارند، جایگزینی مناسب و مقوی است، اما پاستیل‌های میوه‌ای فقط اسانس و طعم‌دهنده‌های مصنوعی هستند.

جایگزین كردن پاستیل و خوراكی‌هایی مانند آن با وعده‌های غذایی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود، زیرا این خوراكی‌ نه فقط مواد مورد نیاز بدن را تامین نمی‌كند، بلكه به علت طعم شیرین و چربشان موجب به وجود آمدن احساس سیری كاذب می‌شود. در ضمن تركیبات ژلاتینی پاستیل به مخاط دهان و دندان‌ها می‌چسبد و احتمال پوسیدگی دندان‌ها را زیاد می‌كند. پس بهتر است به جای جویدن پاستیل صبر كنید در دهانتان آب شود و بلافاصله بعد از خوردن آن مسواك بزنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha