شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 73957
سلامت نیوز : میوه‌ها و سبزیجاتی كه برای سلامت مو مفید هستند را بشناسیم. چای سبز، گردو و ماهی سالمون سرشار از پلی فنولز و امگا 3 است كه علاوه بر تقویت قلب و مغز، موجب شادابی مو هم می‌شود. اگر دچار شوره سر هستید، سر خود را با چای سبز شست‌وشو دهید تا از بروز قارچ‌های ‌شوره‌زا پیشگیری شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ میوه‌هایی با رنگ‌های شاد مانند هلو، توت‌فرنگی، انبه، كیوی و گوجه‌فرنگی غنی از ویتامین C است. این ویتامین برای تولید كلاژن كه در ساختار مو نقش دارد ضروری است.

لوبیا، غلات سبوس‌دار و مواد غذایی سالم غنی از ویتامین B رشد مو را تقویت و ریزش مو را كند می‌كنند. اسفناج و كلم بروكلی هم منبع عالی ویتامین‌های A و C هستند كه در تولید چربی طبیعی پوست سر كه نرم‌كننده طبیعی هم به حساب می‌آید موثر است. در طب چینی برای تیره نگه داشتن طولانی‌تر مو از دانه كنجد استفاده می‌شود. همچنین میوه و روغن آواكادو از تولید دی‌هیدرو تستوسترون (DHT) كه فولیكول‌های مو را از بین می‌برد پیشگیری می‌كند، اما برای حفظ سلامت مو از مصرف چه نوع ماده غذایی باید پرهیز كرد؟

چربی حیوانی موجب تولید DHT بیشتر می‌شود و در نتیجه به فولیكول‌های مو آسیب می‌رساند. DHT به فولیكول‌های مو در مردانی كه به شكل ژنتیكی به ریزش مو مستعد هستند، آسیب می‌رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha