شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 73958

سلامت نیوز : 90 درصد توده‌های سینه در زنان در سنین باروری و حاملگی خوش‌خیم است و به علت تغییرات هورمونی ایجاد می‌شود كه بسیاری از آنها حتی بدون درمان، بهبود می‌یابد، اما پس از سن یائسگی فقط 20 درصد توده‌های داخل پستان خوش‌خیم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایران ؛ پس می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت كه هر توده پستانی در هر سنی باید از سوی پزشك جراح متخصص پیگیری و بررسی شود. باید بدانیم كه توده‌های سینه بعد از سنین یائسگی خطرناك‌ترند. بسیار اتفاق می‌افتد كه در دوران شیردهی، خانم‌ها توده‌های سینه را به مشكلاتی مانند تجمع شیر ربط می‌دهند و این مسأله موجب می‌شود تا درمان توده‌های بدخیم‌تر به تعویق بیفتد. لذا حتماً در دوران شیردهی هم هر توده‌ای در سینه از سوی زنان باید مورد توجه دقیق قرار گرفته و از سوی پزشك متخصص جراحی بازدید و تصمیم‌گیری شود.

بارها اتفاق افتاده است كه زن باردار یا شیرده توده‌ای در سینه خود را به تجمع شیر ربط داده و با مراجعه نكردن به پزشك متخصص، موجب شده تا سرطان سینه دیر تشخیص داده و منجر به درمان‌های اضافی تكمیلی شود. 


اگرچه سرطان سینه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان است و باید مورد توجه بسیاری قرار گیرد اما همه توده‌هایی که در پستان ایجاد یا به وسیله خانم‌ها احساس می‌شوند، لزوما سرطان نیستند. توده‌هایی که در پستان یافت می‌شوند، انواع مختلف دارند اما شایع‌ترین آنها که بسیاری از خانم‌ها با آن روبرو می‌شوند شامل فیبروآدنوم‌ها، کیست‌ها، توده‌های ناشی از التهاب و عفونت، بیماری فیبروکیستیک ‌سینه، نکروز چربی و برخی توده‌های اختصاصی دیگر هستند. توصیه می‌شود همه زنان با شروع سن باروری، سینه‌های خود را به شكل منظم معاینه كنند و در صورت پیدا شدن هر توده غیر‌معمول، به سرعت به یك جراح عمومی مراجعه كنند. در مورد همه زنان پیشنهاد می‌شود از سن 30 سالگی، سالانه به وسیله متخصص جراحی، معاینه سینه شوند و در صورت صلاحدید پزشك، روش مناسب تصویربرداری از سینه انجام شود.


دشمن سرطان سینه

زنجبیل هزاران سال است كه مصرف دارویی دارد و اكنون تحقیقات نشان می‌دهد خاصیت آنتی توموری داشته و ضد سرطان سینه است.پس بهتر است زنجبیل تازه را به شكل مكعب‌های كوچك خرد و به همراه غذا میل كنید. اگر طعم خاص زنجبیل را دوست ندارید آن را رنده كرده و روی سالاد ریخته و به همراه نمك و آبلیمو بخورید. پودر زنجبیل خشك شده هم می‌تواند ادویه خوش طعمی در غذاها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha