شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: 73967
سلامت نیوز : نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: طرح پزشک خانواده یکی از برنامه‌های توسعه‌ای کشور است که در افق 1404 نتایج مطلوب آن در کشور متجلی شود.

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پزشک خانواده از جمله طرح‌هایی است که در قالب برنامه‌های پنج ساله توسعه در راستای تحقق یافتن چشم‌انداز 20 ساله تدوین شده است بنابراین انتظار وجود دارد که مقدمات کار به شکل مطلوب فراهم شود تا در افق 1404 حوزه سلامت کشورمان متحول شود.

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح فعالان بخش خصوصی به عرصه آمده و برای توسعه خدمات بهداشتی و درمانی همچنین ارتقای سطح سلامت جامعه به یاری دولت می‌شتابند، افزود: در همه زمینه‌ها حتی حوزه سلامت باید از ظرفیت‌های نهفته در بخش خصوصی به طور گسترده استفاده شود چرا که در این صورت مشکلات با شتاب بیشتری رفع می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های نهفته در بخش خصوصی نباید به خصوصی‌سازی کامل حوزه سلامت تعبیر شود به طوری که در قوانین مختلف مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از این امر نهی شده¬اند بنابراین همیشه دولت باید نقش مدیریتی و کنترلی خود را در این حوزه حفظ کند.

فتاحی با بیان اینکه در قوانین مختلف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به عهده دولت گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: حوزه سلامت را نمی‌توان به طور کامل خصوصی‌سازی کرد زیرا در جامعه خانواده‌های بی‌بضاعت و افراد کم‌‌درآمد زیادی وجود دارد که در صورت نبود خدمات دولتی توان مراجعه به مراکز درمانی را از دست می‌دهند.

وی بر لزوم اجرای کامل طرح پزشک خانواده و شکل‌گیری بسیج همگانی در این راستا تاکید کرد و افزود: طراحان پزشک خانواده از بین افرادی کارشناس، متخصص و پزشک انتخاب شده‌اند بنابراین همه جوانب موضوع اعم از مشکلات بیماران، مصالح پزشکان و دشواری کار آن‌ها را در نظر گرفته‌اند بنابراین با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح نه تنها یک قشر خاص بلکه همه آحاد جامعه منتفع می‌شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بهبود یافتن شاخص‌های سلامت در مناطق مختلف کشور را از جمله برکات این طرح عنوان کرد و اظهار داشت: در ساختار کنونی حوزه سلامت بیشترین رنج بر بیماران صعب‌العلاج و پزشکان گمنام وارد می‌شود حال آنکه با اجرای این طرح، دسترسی به خدمات درمانی تسهیل شده و همه پزشکان از درآمد مناسب بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha