سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از تولید لامپهای رادیولوژی و دستگاه تولید اکسیژن برای بیماران تنفسی و نیز دستگاه شتاب دهنده خطی در کشور خبر داد و گفت: البته بیمارستانها قدرت خرید تجهیزات پزشکی جدید را ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ مصطفی قانعی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه تجهیزات پزشکی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افزود: در وزارت بهداشت تمهیداتی دیده شده تا در خرداد نمونه اولیه لامپ‌های رادیولوژی دستگاه تولید اکسیژن برای بیماران تنفسی، دستگاه درمان بیماران سرطانی و درمان زخم بستر تولید شود. همچنین تولید دستگاه Tfs برای ارتوپدها که تاکنون وارداتی بوده حمایت می‌شود.

قانعی گفت: علاوه بر آن در مورد 9 قلم دارو که قول حمایت از آنها را داده بوده‌ایم آماده‌ایم تا با تاییدیه سازمان غذا و دارو تا شهریور آنها را تولید کنیم و چند قلم از این دارو‌ها وارد فاز  آزمایش بالینی شده ‌ند

وی گفت: در مورد صرفه‌جویی ارزی در مورد دستگاه شتاب دهنده خطی نیاز کشور 200 دستگاه است اما هم‌اکنون هزینه واردات هر دستگاه یک میلیون و 100 هزار یورو است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت گفت: ضعفی که در حال حاضر وجود دارد این است که بیمارستان‌ها قدرت خرید ندارند و اگر چرخه اقتصادی بیمارستان‌ها راه بیفتد شرکت‌های تولید تجهیزات پزشکی به سرعت رشد می‌کنند و این در حالی است که بیمارستان‌ها در حال حاضرند طلبکارند و برای خرید مجدد دستگاه‌ها باید پول بدهند.

قانعی افزود: باید تعرفه‌ها طوری شود تا با خرید تجهیزات بتوانیم هزینه‌ها را جبران کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha