شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۵
کد خبر: 73971

سلامت نیوز : یک چشم‌ پزشک گفت: بیشتر افراد با افزایش سن دچار پیرچشمی می‌شوند که برای رفع آن باید از عینک‌های طبی استفاده کنند.

دکتر غلام‌رضا خاتمی‌نیا در گفت‌وگو با (ایسنا) ، اظهار کرد: این افراد می‌توانند پس از آگاهی شماره چشم خود توسط بینایی‌سنج یا چشم‌ پزشک از عینک‌های آماده‌ای که در بازار وجود دارد استفاده کنند.

وی افزود: هر چند این عینک‌ها از نظر ساختاری کیفیت خوبی ندارند و زود خش برداشته و کدر می‌شوند ولی آسیب یا عارضه‌ای برای بیماران پیرچشم نخواهند داشت.

خاتمی‌نیا تصریح کرد: عینک‌های آماده برای دو چشم شماره یکسانی دارند و تنها برای افراد پیرچشم قابل استفاده هستند. در عارضه پیرچشمی تقریبا هر دو چشم به یک اندازه ضعیف شده یا تفاوت شماره کمی دارند ولی افراد معمولی نمی‌توانند از این گونه عینک‌ها استفاده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: این عینک‌ها در افراد عادی، بدون تجویز پزشک ممکن است به دلیل نداشتن تطابق با چشم موجب ناراحتی‌های چشمی، تاری دید و سردرد شوند بنابراین توصیه می‌شود به هیچ‌وجه از این عینک‌ها استفاده نشود. افراد عادی باید ابتدا از شماره چشم خود آگاه شده و سپس عینک مناسب برای دید دو چشم خریداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha