شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 73974

سلامت نیوز : مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا در گزارش جدیدی اعلام کرد: بیش از 20 درصد از کل کودکان آمریکایی از اختلالات روانی رنج می‌برند و نرخ ابتلا به این اختلالات در میان نوجوانان و جوانان این کشور طی یک دهه گذشته رشد چشمگیری داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نخستین بررسی جامع مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا از افراد سه تا 17 ساله نشان می‌دهد که اختلالات روانی مرتبط با دوران کودکی بیش از یک پنجم کودکان آمریکایی را مبتلا ساخته و سالانه 247 میلیارد دلار برای درمان، ارائه آموزش‌های خاص و سایر هزینه‌های مرتبط با این بیماران به نظام بهداشتی این کشور تحمیل می‌شود.

دکتر «تام فرایدن»، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری امراض آمریکا دراین‌باره می‌گوید: میلیون‌ها کودک در آمریکا از اختلالات روانی رنج می‌برند که این امر سلامت کلی و ارتباطات عاطفی آنها را به شیوه‌ای منفی تحت تاثیر قرار می‌دهد و ما قصد داریم اطلاعات خود را در زمینه شیوع این اختلالات افزایش داده و برنامه‌هایی ملی را برای ارتقا سلامت روانی کودکان و نوجوانان برگزار کنیم.

در ادامه این گزارش آمده است، کودکان مبتلا به اختلالات روانی اغلب در مدارس دچار مشکلات یادگیری شده و همچنین در دستیابی و ایجاد ارتباطات خود در آینده با معضلات جدی مواجه می‌شوند.

این کودکان همچنین بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های مزمنی نظیر آسم،‌ دیابت و بیماری‌های پیشرفته روانی در بزرگسالی هستند.

در این گزارش که اطلاعات آن از سال‌های 1994 میلادی تا سال 2011 میلادی جمع‌آوری شده، مشخص شد در این مدت تعداد کودکان مبتلا به اختلالات روانی رشد فزاینده داشته است.

بنا بر مطالعات انجام گرفته، پسران بیش از دختران در معرض ابتلا به یک یا دو مورد از این اختلالات هستند به استثنای افسردگی و مصرف الکل که دختران نوجوان را بیشتر گرفتار می‌کند.

در همین راستا کمیته‌ای با مطالعه بر روی 6000 کودک و جوانان، علایم اختلالات روانی را در فهرستی با 11 بند منتشر کرد که عبارتند از:

1. تداوم احساس اندوه و انزوا به مدت یک الی دو هفته

2. ایجاد آسیب جدی و اقدام برای خودکشی یا قصد انجام آن

3. احساس ترس ناخودآگاه همراه با تپش قلب و تنگی نفس

4. شرکت در درگیری‌ها، استفاده از سلاح یا قصد آسیب رساندن به دیگران

5. بروز رفتارهای خارج از کنترل که به خود و دیگران آسیب می‌رساند

6. پرهیز از خوردن غذا و بالا آوردن عمدی غذا برای کم کردن وزن

7. نگرانی و ترس شدید از انجام فعالیت‌های روزانه

8. دشواری در تمرکز یا سکوت بیش از اندازه که سلامت جسمی را به خطر انداخته و سبب عقب‌ماندگی تحصیلی می‌شود.

9. استفاده مکرر از دارو و مشروبات الکلی

10. داشتن خوی تهاجمی در روابط

11. تغییرات شدید در رفتار و شخصیت

روانپزشکان 11 نشانه فوق را به عنوان شرح علائم احتمالی اختلالات روانی عنوان کرده‌اند اما با این حال معتقدند موارد فوق، عوامل خاص تشخیص اختلالات روانی نیستند و ممکن است این اختلالات علائم دیگری نیز داشته باشند که تشخیص آن برعهده متخصص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha