شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 73980
سلامت نیوز : وزیر بهداشت گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور گزارش نشده است.

محمد حسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با فارس، در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور داشته‌ایم نا نه گفت: نه تاکنون چنین گزارشی نداشته‌ایم یا اگر هم بوده است من نشنیده‌ام.

محمود نبوی، معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت نیز در این مورد به خبرنگار بهداشت و درمان فارس گفت: ویروس کرونا عامل یک نوع اسهال آبکی است که اگر به موقع درمان نشود ممکن است کشنده هم باشد اما تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در کشور گزارش نشده است.

وی افزود: هر مورد اسهال آبکی در کشور در بیمارستانهای کشور نمونه گیری و کشت می شود تا نوع ویروس و عامل ابتلای آن شناسایی شود و تاکنون موردی از این ویروس در کشور مشاهده نشده است.

نبوی ادامه داد: سال گذشته نیز 130 هزار مورد کشت نمونه گیری اسهال در کشور داشتیم که فقط در 40 مورد بیماری وبا تأیید شد.

معاون مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: هنوز در منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی که کشور ما عضو آن است، موردی از این بیماری مشاهده نشده است با گرمتر شدن هوا در تابستان انتظار داریم حداقل در کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان شاهد مواردی ازا ین بیماری باشیم بنابراین باید آمادگی خود را برای تشخیص و کنترل به موقع این بیماری داشته باشیم.

سازمان بهداشت جهانی هفته پیش هشدار داد که ویروس کرونا از انسان به انسان دیگر منتقل می‌شود. این هشدار همزمان با شناسایی دومین فرد مبتلا به این ویروس در فرانسه بوده است.

فرد دوم مبتلا شده به این ویروس هم اتاقی مرد 65 ساله‌ای است که پس از سفر به دبی به این ویروس مبتلا و در بیمارستان بستری شده بود.شرایط جسمانی دومین فرد مبتلا به این ویروس نیز وخیم گزارش شده است.

دکتر «بنوا گری»، مسئول بخش بیماریهای عفونی در بیمارستان شهر لیل گفت: کاملاً روشن است که این ویروس از انسان به انسانی دیگر منتقل می‌شود و ممکن است این انتقال از طریق تمام راههای تماس انسانی صورت گیرد.

وی افزود: ما با ویروسی مواجه هستیم که در حال انتشار در سراسر دنیا است و به دلیل سرعت کم انتشار این ویروس با شناسایی آن می‌توانیم مانع از انتشار بیشتر آن شویم. با این وجود ابتلا به این ویروس خطرناک‌تر است.

به نظر می‌رسد جایگاه اولیه انتشار این ویروس، عربستان سعودی بوده است که جان 2 فرد دیگر را نیز در این کشور گرفته است.بر اساس آخرین بررسی‌ها در عربستان سعودی 15 فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند که تاکنون 11 مبتلا به آن فوت کرده‌اند.

 به گزارش سازمان بهداشت جهانی، تاکنون 34 فرد مبتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان شناسایی شده‌اند و این ویروس عامل مرگ 18 نفر بوده است.ویروس کرونا تا حد زیادی به ویروس سارس شباهت دارد و عامل عفونتی خطرناک در دستگاه تنفسی است که باعث از کار افتادن کلیه‌ها و اغلب به مرگ منجر می‌شود.

این ویروس نخستین بار در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی در عربستان سعودی شناسایی شده است و تاکنون عامل مرگ افرادی در عربستان سعودی، اردن، آلمان و انگلیس بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha