شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 73986
سلامت نیوز : یک فوق تخصص گوارش و کبد، معتقد است برگشت اسید معده می‌تواند بیماری آسم را ایجاد کرده و یا در بیماران مبتلا به آسم موجب تشدید علائم بیماری شود.

دکتر مهدی زبیری در گفت وگو با (ایسنا) ، آسم را بیماری التهاب راه‌های تنفسی تحتانی ریه عنوان کرد و افزود: این بیماری با پاسخ بیش از حد مجاری تنفسی به برخی محرک‌ها از جمله ذرات گرد و خاک، برخی مواد شیمیایی و داروها و ... به وجود آید.

زبیری افزود: این بیماری به دو نوع آلرژیک و غیر آلرژیک تقسیم می‌شود که معمولا موارد ابتلا به آسم در کودکان از نوع آلرژیک بوده و در بزرگسالان از نوع غیرآلرژیک است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: علائم بیماری آسم در کودکان با افزایش سن آنها به تدریج کاهش می‌یابد.

زبیری معتقد است: زمینه‌های بیماری آسم از زمان تولد در افراد وجود دارد که یا در سنین کودکی و یا بزرگسالی در اثر برخورد با برخی محرک‌ها بروز پیدا می کند.

این فوق تخصص گوارش و کبد که سالها در زمینه ریه تحقیق کرده معتقد است: شیوع بیماری آسم در دنیا نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و زندگی شهرنشینی و آلودگی هوا را از جمله عوامل احتمالی این موضوع بیان کرد.

زبیری علائم این بیماری را که به دنبال تنگی مجاری هوا در قسمت های تحتانی ریه ایجاد می شود، خس خس کردن، سرفه و تنگی نفس عنوان کرد و افزود: متاسفانه بیماری آسم درمان قطعی نداشته و تنها با مصرف داروهای ضد التهاب می توان این بیماری را کنترل کرد.

به گفته زبیری برخورد با عوامل محرک می تواند علائم این بیماری را تشدید کرده و بهتر است افراد مبتلا به آسم تا حد ممکن از برخورد با عوامل محرک که علائم بیماری را در آنها تشدید می‌کند، خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha