یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 73991

سلامت نیوز : محمدمهدی خواجه‌ئیان در جمع مدیران بهداشتی و درمانی استان بوشهر از تمدید اجرای این طرح به مدت یک هفته دیگر خبر داد و اظهار داشت: در طرح سلامت ملی ایرانیان از افراد بالای 30 سال دعوت شده تا با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی ، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های ثابت و سیار نسبت به اندازه‌گیری فشارخون وقدو وزن خود اقدام کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ خواجه‌ئیان در ادامه گفت: بر اساس آخرین اطلاعات در سراسر استان بیش از 15 هزار نفر مرد و 12 هزار نفر زن در شهرها و 11 هزار مرد و 18 هزار زن در روستاها به مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی همچنین افزود: از این تعداد حدود 5 هزار نفر فشارخون مرحله اولشان در حالت طبیعی نبوده است.

خواجه‌ئیان گفت: یکی از مشکلاتی که سلامت افراد استانمان را تهدید می‌کند فشارخون بالا، تغذیه اشتباه، کم تحرکی و چاقی است که سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم معاینه یک‌ هزار و 925 نفر بیمار شناسایی و به سیستم‌های بالاتر ارجاع داده که تاکنون از این تعداد یک ‌هزار 321 نفر به عنوان مبتلا به بیماری فشار خون شناسایی شده‌اند.

وی اضافه کرد: از افرادی که مورد معاینه قرار گرفته‌اند بیش از 22 درصد آنان درجاتی از فشار خون و بیش از 40 درصد آنان فشار خون بالا و بیش از 40 درصد موارد چاقی و افزایش وزن مشاهده شده که این نشان دهنده کم تحرکی و تغذیه ناسالم مردم استانمان است.

وی با اشاره به کادر ارایه دهنده خدمات در این طرح گفت: بیش از 800 نفر نیروی ثابت، بیش از 70 نفر پرسنل سیار در قالب یکصد تیم شهری و 262 تیم روستایی و 30 تیم سیار در این طرح همکاری داشته‌اند و در مجموع بیش از 59 هزار نفر را تاکنون معاینه کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha