یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۰
کد خبر: 73992

سلامت نیوز : مهرداد حسین‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین برگزاری کلاس‌های آموزشی امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی در بیمارستان توحید جم اظهار داشت: بهداشت و درمان صنعت نفت علاوه بر خدمات‌رسانی به کارکنان صنعت نفت در امر خدمات‌رسانی به ساکنان بومی استان بوشهر نیز اهتمام ویژه‌ای دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: توجه به حوزه سلامت و بهداشت امری مهم و ارزشمند است و به ویژه در حوزه صنعت نفت و گاز و مناطق عملیاتی این امر ارزشمندتر است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت بوشهر با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این سازمان خاطرنشان کرد: بیمارستان توحید جم و 33 مرکز بهداشتی و درمانی در سطح استان به امر خدمات‌رسانی به مردم بومی و کارکنان صنعت نفت می‌پردازند و امیدوار هستیم از نظر کمی و کیفی به اهداف مورد نظر برسیم.

حسین‌زاده تصریح کرد: در سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های مهم درمانی در راستای توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان توحید اقدامات موثری انجام گرفته است.

وی از راه‌اندازی درمانگاه تخصصی بیمارستان توحید جم خبر داد و گفت: این درمانگاه تخصصی با امکانات آزمایشگاه طبی، داروخانه، اکوکاردیوگرافی، سونوگرافی، تست ورزش و اسپیرومتری راه‌اندازی شده است.

حسین‌زاده اضافه کرد: این درمانگاه تخصصی دارای 12 مطب تخصصی پزشکی و 5 یونیت دندانپزشکی و واحد رادیولوژی دندانپزشکی است.

وی از برپایی کلاس‌های آموزشی خبر داد و افزود: کلاس‌های آموزشی امداد و فوریت‌های پزشکی برای کارکنان بیمارستان توحید و همچنین کارکنان منطقه 10 انتقال گاز به صورت جداگانه برگزار شد.

این مسئول بیان کرد: این دوره‌ها زیر نظر رسول آریانایکتا مدرس رسمی دوره‌های آموزشی امداد و فوریت‌های پزشکی برگزار شد که طی مدت 2 روز و معادل16 ساعت، مباحث مرتبط با امداد و نجات و فوریت‌های پزشکی ارائه شد.

حسین‌زاده ابراز داشت: آشنایی با تاریخچه هلال احمر و صلیب سرخ، عملیات احیاء قلبی ریوی پایه‌ای، تمرین عملی تنفس و ماساژ قلبی بر روی مولاژ، روش کار با ماسک و آمبوبگ و راه هوایی دهانی حلقی، آشنایی با دستگاه دفیبریلاتور اتوماتیک خارجی، روش‌های کنترل خونریزی خارجی، تمرین عملی کنترل خونریزی‌ها بر روی مولاژ به صورت تئوری و عملی در این کارگاه‌ها ارائه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha