سلامت نیوز : رئیس بیمارستان بقیه الله (عج) گفت: وقتی تصمیم‌ دولت بر این است كه ارز مرجع را به دارو ندهد نباید ارز مرجع به چیز دیگری اختصاص یابد، زیرا دارو خط اول نیازهای مردم است.

سید محمد صادق مهدوی در گفت و گو با ایلنا حذف ارز مرجع از دارو را به ضرر مردم دانست و افزود:‌ هیچ شکی نیست که حذف ارز مرجع از دارو مشکلات بیشتری را برای مردم فراهم می کند و به آنها آسیب می رساند.

وی با بیان اینكه وقتی ارز مرجع به دارو داده نشود قیمت دارو خیلی افزایش می یابد، افزود:‌ در چنین وضعیتی بیمه‌ها از عهده داروهای بیماران در بیمارستان ها بر نمی آیند و نتیجه اش این می‌شود که بیمارستان‌ها مجبور می شوند اختلاف هزینه ها را از مردم بگیرند و در این صورت پرداختی از جیب مردم افزایش پیدا می كند.

مهدوی در ادامه به تاخیر در امضا حکم رئیس سازمان نظام پزشکی از سوی رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: سازمان نظام پزشکی یک سازمان عریض و طویل است و اگر بدون مسئول باشد هر روز میلیاردها ریال خسارت دارد و هزینه های زیادی بر نظام تحمیل می شود.

رئیس بیمارستان بقیه الله (عج) خاطر نشان کرد: قوانین زیادی باید در شورای مرکزی سازمان پزشکی تصویب و رئیس سازمان نظام پزشکی جهت اجرا در سطح جامعه ابلاغ کند در صورتی که با این وضعیت این تصمیم گیری ها بلاتکلیف می ماند.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌تر از همه این است که سازمان نظام پزشکی باید شدیدا پی‌گیر تعرفه های امسال باشد، افزود:‌ این درحالی است كه هنوز حکم رئیس سازمان نظام پزشکی امضا نشده است كه با این وجود به نظرمی رسد ضایعه بزرگی به سیستم درمانی کشور وارد شود.

مهدوی با اشاره به اینکه از پشت صحنه تاخیر در امضای حکم رئیس سازمان نظام پزشکی بی اطلاعم، افزود:‌ اما انتظار این بود که حکم رئیس سازمان نظام پزشکی امضا شود چراکه ایشان با رای جامعه پزشکی تعیین شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha