یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 74004

پوست انسان قابلیت کشش و برگشت به شکل اولیه را دارد؛ این ویژگی به قدرت و سلامت عضله زیر پوست بستگی دارد. با بالا رفتن سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و مانند قبل انعطاف پذیر نیست.

پیشنهادهایی برای شادابی بیشتر پوست
سلامت نیوز : پوست انسان قابلیت کشش و برگشت به شکل اولیه را دارد؛ این ویژگی به قدرت و سلامت عضله زیر پوست بستگی دارد. با بالا رفتن سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می دهد و مانند قبل انعطاف پذیر نیست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ، عواملی مانند ژنتیک، برنامه غذایی، سن و ناخالصی هایی که در منافذ پوست جمع می شود، به کاهش انعطاف پذیری این عضو منجر می شود. در نتیجه، در پوست چین و چروک ایجاد می شود اما با برنامه غذایی مناسب می توان به طور موثر با این مشکل مقابله کرد.

نکات مهم برای بهبود کشسانی پوست

افزایش مصرف آب :میزان مصرف آب را افزایش دهید تا پوست دچار خشکی نشود. توجه کنید پوست خشک که به راحتی انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، به پیری زودرس و چین و چروک مستعدتر است.

تعریق: عرق کردن برای پوست مفید است، تعریق، باعث مرطوب شدن پوست می شود، میزان تعادل PH پوست را تنظیم می کند و چربی را روی پوست پخش می کند.

گرد و خاک روی پوست: جمع شدن گرد و خاک روی منافذ پوست باعث از بین رفتن خاصیت ارتجاعی آن می شود. لازم است به طور منظم پوست را تمیز کنید. این کار باعث حفظ گردش خون نیز می شود که برای سلامت کل پوست بسیار مهم است.

فعالیت بدن:فعالیت های منظم روزانه، باعث بهبود روند اکسیژن رسانی می شود و مواد مغذی را به قسمت های مختلف بدن می رساند. علاوه بر آن ورزش در تعادل هورمون ها نقش دارد.

مواد مغذی لازم برای بهبود انعطاف پذیری پوست

ویتامین C: مواد غذایی مانند گوجه فرنگی، لیمو ترش، توت فرنگی و سبزی های برگ دار باید به میزان کافی مصرف شود تا انعطاف پذیری پوست را در سنین بالا افزایش دهد. ویتامین C، از پوست در برابر اشعه های ماورای بنفش و ناراحتی های پوستی دیگر محافظت می کند.

ویتامین E: مواد غذایی حاوی ویتامین E کافی مانند روغن زیتون، روغن گل آفتابگردان، اسفناج، میوه قره قاط، کیوی، بادام و کدو حلوایی را به اندازه کافی به برنامه غذایی خود اضافه کنید.ویتامین E آسیب های ایجاد شده بر اثر نور خورشید را خنثی می کند و مانع از بروز چین و چروک می شود.

 ویتامین K: مواد غذایی غنی از این نوع ویتامین شامل شلغم، سبزی های برگ سبز و کلم بروکلی است. ویتامین K از پوست در برابر اختلال پوستی به نام «سیودوزنتوها الاستیکم» محافظت می کند. این اختلال روند شکل گیری چین و چروک را چند برابر سریع تر می کند.

 ویتامین B کمپلکس: این ویتامین نقش مهمی در حفظ آب در سلول پوست دارد و با افزایش انعطاف پذیری پوست، به شادابی آن کمک می کند.سبوس گندم، جو، جودوسر، سیب زمینی، موز، ماهی تن، عدس و... حاوی این ویتامین است.

اسیدهای چرب ضروری: این چربی ها برای انعطاف پذیری پوست حیاتی است. بنابراین روغن گیاه کنف، روغن دانه کتان، ماهی سالمون، ساردین، دانه کدو، مغز میوه به ویژه گردو، تخم آفتابگردان و سبزی های برگ سبز را که سرشار از این نوع چربی است به برنامه غذایی خود بیفزایید.

 آنتی اکسیدان:میوه های توتی، چای سبز و سبزی های برگ سبز سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان در بازگرداندن انعطاف پوست نقش مهمی ایفا می کند و در افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست نیز موثر است.

سیلیکا:
منابع طبیعی و غنی این ماده شامل تره فرنگی، خیار، کرفس، ریواس، توت فرنگی، انبه و مارچوبه است.این ماده در تقویت بافت های پوست و در نتیجه بهبود انعطاف پذیری پوست موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha