یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
سلامت نیوز : رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: آموزش‌های منسجم، هدفمند و کاربردی در سطح استان برای خانواده‌ها وجود ندارد.احمد فاضلیان در نشست فعالان امور خانواده، با بیان این که متأسفانه امور مربوط به خانواده، متولی واحد ندارد، اظهار کرد: 50 درصد ناهنجاری‌های جامعه، ریشه در خانواده دارد که اگر بتوانیم این بخش را ساماندهی کنیم از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه پیشگیری می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ وی با اشاره به این که آموزش‌های منسجم، هدفمند و کاربردی در سطح استان برای خانواده‌ها وجود ندارد، تصریح کرد: بنیاد صیانت از خانواده به منظور پیشگیری از موازی کاری‌ها و تجمیع فعالیت‌های آموزشی و حمایتی در این بخش بزودی تشکیل می‌شود.رییس کل دادگستری استان گلستان با بیان این که بنیاد صیانت از خانواده وابسته به دولت نیست، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌های فعال در زمینه خانواده به عنوان اعضای هیات امنای این بنیاد انتخاب و دستگاه قضایی نیز فقط وظیفه نظارت را بر عهده خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی واحدهای مشاوره، کاهش مشکلات خانواده، حمایت از قشر های آسیب‌پذیر، انجام پژوهش‌های علمی و کاربردی در حوزه خانواده و افزایش شعب این بنیاد در مساجد از مهمترین برنامه‌های این بنیاد در استان خواهد بود.فاضلیان افزود: هیأت امنای این بنیاد معرفی شده‌اند و به زودی با صدور ابلاغ، کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کنند. وی با تاکید بر این که این بنیاد جایگزین هیچ واحد اجرایی نخواهد شد، افزود: این بنیاد تلاش می‌کند موضوع خانواده و توجه به آموزش‌های پیش از ازدواج را به دغدغه فراگیر و عمومی در سطح جامعه تبدیل کند. رییس کل دادگستری گلستان با بیان این که زنگ خطر طلاق برای فروپاشی خانواده‌ها مدت‌هاست به صدا در آمده است، افزود: امروز دشمن، کانون خانواده را نشانه رفته است و ما باید با آسیب‌شناسی موضوع طلاق در جامعه و با کمک نخبگان برای رفع کاهش این پدیده گام برداریم.

کاهش فاصله زمانی ازدواج تا طلاق
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان هم از کاهش فاصله زمان ازدواج تا طلاق در برخی پرونده‌ها از شش ماه تا دو سال خبر داد.حسین شعبانی با ابراز نگرانی از افزایش ورودی پرونده‌های مربوط به خانواده به محاکم اظهار کرد: از 10 دعاوی که بیشترین ورودی پرونده را در محاکم استان تشکیل می‌دهند، 5 مورد آن مربوط به حوزه خانواده است. وی تصریح کرد: ترک انفاق، مطالبه مهریه، عدم تمکین، طلاق و ایراد ضرب و جرح عمدی، بیشترین موضوع پرونده‌های حوزه خانواده را تشکیل می‌دهد. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با اشاره به کاهش فاصله زمان ازدواج تا طلاق در برخی پرونده‌ها به شش ماه تا دو سال گفت: این آمار و ارقام حساسیت کار در برنامه‌ریزی برای استحکام خانواده را بیش از پیش آشکار می‌کند.شعبانی افزود: قوه قضاییه نیز در این بخش تلاش می‌کند با فعال کردن بنیاد صیانت از خانواده، نهادهای اجتماعی و نیروهای مردمی را برای استحکام خانواده بسیج کند.

لزوم آموزش برای انتقال مفاهیم حقوقی خانواده
وی با انتقاد از ضعف نظام آموزشی در انتقال مفاهیم ومباحث حقوقی خانواده و مهارت‌های زندگی به کودکان و نوجوانان گفت: آموزش مهارت‌های رفتاری و چگونگی ارتباط با دیگران از سنین پایین به کودکان، بزرگترین اقدام در حوزه پیشگیری از جرم است.به گفته شعبانی تشکیل بانک جامع فعالان حوزه خانواده، ترویج ازدواج آسان و تحکیم خانواده با موضوع« ذات‌البین» از جمله اهداف فعال شدن بنیاد صیانت از خانواده است.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان ادامه داد: بنیاد صیانت از خانواده با هدف ساماندهی و حذف موازی‌کاری‌های برنامه‌های آموزشی حوزه خانواده از سال 1390 در کشور فعال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha