یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
کد خبر: 74023
سلامت نیوز : کارشناسان برای داشتن زندگی پرنشاط و پرهیز از انجام یکسری اشتباهات که زندگی را به جهنم تبدیل می‌کند راهکارهایی ارائه داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ابتکار ؛ بسیاری از افراد به این وضعیت پی می‌برند که زندگی‌شان آن طور که می‌خواهند پیش نمی‌رود.این افراد درمی‌یابند که می‌توانند کارهایی را که دوست دارند، انجام دهند و از زندگی تا حد ممکن لذت ببرند.اما چه اشتباهاتی در زندگی وجود دارد که ما را به داشتن یک زندگی کردن ناامید می‌کند و حتی ممکن است برای حیات ما خطرناک باشد.

افکار و عقاید
زندگی ما تحت کنترل افکار ما است. افکاری که ما به آنها قدرت و اختیار می‌دهیم، تعیین‌کننده چگونگی حال، احساس و نگرش ما به جهان است.در حقیقت، افکار چیزی نیستند جز تلقین‌هایی که می‌آیند و می‌روند. با این وجود، هنگامی که ما دچار فکری وحشتناک می‌شویم، آن فکر را باور کرده و شروع می‌کنیم به تجزیه و تحلیل کردن تا از وقوع فاجعه جلوگیری کنیم، درحالی که راهی برای پیشگیری وجود ندارد.اگر با افکار خود، بدون درگیر شدن با آنها روبه‌رو شویم، در این صورت، افکار می‌گذرند و از ما دور می‌شوند.اکثر دلواپسی‌ها، نگرانی‌ها و شک و تردیدها از خود ما ناشی می‌شوند.در واقع این خود ما هستیم که باعث به وجود آمدن آنها می‌شویم، و در حقیقت آنها وجود ندارند.

کنترل کردن دیگران
ما نمی‌توانیم دیگران را تغییر دهیم. آنها زندگی خاص خود را دارند.اگر سعی کنیم که فردی را کنترل کنیم یا تغییر دهیم، در این صورت، انرژی خود را هدر خواهیم داد.کمک به افراد، با تغییر دادن آنها حاصل نمی‌شود، بلکه با تغییر خودمان ممکن می‌شود. زمانی که از تغییر دادن دیگران دست می‌کشیم، می‌توانیم شروع به تغییر دادن زندگی خود کرده و به سوی آنچه برایمان اهمیت دارد حرکت کنیم.

خیال‌ها و رویاها
ما می‌توانیم آنچه را که دوست داریم، انجام دهیم. همه ما حتماً رویاها و آرزوهایی در سر داریم که تنها خودمان با سعی و کوشش می‌توانیم به آنها دست یابیم.هر عذر و بهانه‌ای را دور بیندازیم و از امروز شروع کنیم. از خود بپرسیم: در حال حاضر چه کاری می‌توانم انجام دهم که باعث خشنودی و رضایت قلبی‌ام شود؟

عدم احساس مسئولیت
باید احساس مسئولیت کنیم. هیچ کس در هیچ موردی نسبت به ما بدهکار نیست.اگر زندگی مان آن طور که خواهان آن هستیم، نیست، در این صورت، باید به تنهایی نیروی لازم برای تغییر آن را فراهم آوریم.ممکن است شرایط و موقعیتی در زندگی ما وجود داشته باشد که قابل تغییر نباشد، اما همیشه چیزی برای تغییر دادن وجود دارد.تا زمانی که هیچ مسئولیتی در خصوص زندگی خود برعهده نگیریم، چیزی اتفاق نخواهد افتاد.می‌توانیم آه و ناله و شکایت کنیم، اما چیزی تغییر نمی‌کند.

عدم تمرکز
آیا می‌دانیم چه می‌خواهیم؟ اغلب افراد نمی‌دانند، اما ما باید چند هدف داشته باشیم.این اهداف می‌توانند هر چیزی باشند اما باید ما را به جلو سوق دهند.البته فقط داشتن تمرکز کافی نیست، باید اقدام کرد.

نداشتن فعالیت
اگر دست به عمل نزنیم، نمی‌توانیم مسائل را حل کنیم. فقط با فعالیت‌های فکری و ذهنی نمی‌توانیم به زندگی ایده‌آل و مطلوب خود دست یابیم، باید عمل کنیم.

عدم توجه به ندای درونی
به توصیه‌های دیگران که از علایق ما شناختی ندارند توجه نکنیم. خودمان باید برای آنچه که می‌خواهیم انجام دهیم، تصمیم بگیریم. به ندای درونی خود، گوش دهیم. بعد از این، کجا می‌خواهیم برویم؟ چه کاری می‌خواهیم انجام دهیم؟زمان آن رسیده است که از فریب دادن خود دست برداریم و اقدام کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha